شناسهٔ خبر: 40557724 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آذرنیا: پول ویلموتس مخالف منافع ملی نبود؟/ به امضای خود پای نامه پایبند هستیم

سرپرست باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: آیا پولی که از بیت المال برای ویلموتس خرج شده مخالف منافع ملی نیست و حالا صحبت چند باشگاه خصوصی مخالف منافع ملی شده است؟

صاحب‌خبر -

حسن آذرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط حال حاضر تیم ماشین سازی اظهار داشت: مثل تمام باشگاه‌ها، باشگاه ما هم تحت تأثیر ویروس کروناست. بازیکنان آن طور که باید دل به تمرین نمی‌دهند چون نگرانی دارند. 7 نفر از اعضای تیم ما به قرنطینه رفتند و ما هم نمی‌توانیم با وجود نفرات باقیمانده تمرینات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی برگزار کنیم.

بازیکنان آماده تمرین و مسابقه نیستند

آذرنیا در خصوص موارد مثبت شده تیم ماشین سازی تصریح کرد: طی آزمایشاتی که گرفتیم 5 بازیکن و 2 عضو کادر فنی در تست PCR مثبت شدند و ما بعد از پایان دوران قرنطینه از آن‌ها تست مجدد گرفتیم که نتیجه آن امروز بعد از ظهر یا فردا مشخص خواهد شد. واقعیت این است که با وجود این شرایط بازیکنان نگرانی‌هایی دارند. آن‌ها از نظر روحی و روانی آماده نیستند. سایر نفرات تیم ما به صورت گروه‌های 3 یا 4 نفره زیر نظر مربیان تمریناتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند تا ببینیم تکلیف چه خواهد شد.

وی ادامه داد: تمرین و آماده کردن بچه‌ها از نظر روانی کار سختی است و شرایط برای برگزاری مسابقات مناسب نیست. با این شرایط روحی نامطلوب چگونه می‌توان تمرین کرد و مسابقه داد؟ برای اجرای فوتبال علاوه بر آمادگی بدنی و برنامه‌های تیمی و تاکتیکی آمادگی روحی هم لازم است، اما در این مورد اصلاً شرایط خوبی حاکم نیست.

از زمین فجرعاشورا با فانتوم محافظت نمی‌شود!

سرپرست ماشین سازی  در مورد این که گفته می‌شود قرار است تمرینات این تیم به یک منطقه نظامی منتقل شود، گفت: اگر قرار باشد تمرینات تیمی ما به صورت رسمی شروع شود، قصد داریم به زمین فجرعاشورا برویم که چمن خیلی خوبی دارد اما فعلا تمرینات بازیکنان در بنیان دیزل برگزار می‌شود. برای این که زمین بنیان دیزل خراب نشود، قصد داریم به آن زمین برویم. زمین فجر عاشورا در منطقه نظامی مثلاً در یک پادگان نیست که از آن با فانتوم محافظت شود! یک مجموعه ورزشی خوب است اما واقعا شرایط برای برگزاری تمرینات آماده نیست و این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از صحبت‌ها و اطلاعیه‌هایی که داده می‌شود می‌توان متوجه شد.

شرایط تبریز طبق آمار بدتر شده است

آذرنیا با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت عنوان کرد: وزیر بهداشت اعلام کرد اگر بعضی وزارتخانه‌ها بخواهند لیگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کنند ما در دقیقه 90 از کرونا گل می‌خوریم. دیروز هم سخنگوی وزارت بهداشت گفت که در مناطق قرمز و زرد اجازه نمی‌دهیم فعالیتی انجام شود. اگر لیگ شروع شود باید با فولاد و نفت مسجد سلیمان بایزی کنیم. خود مسؤولان خوزستان می‌گویند وضعیت در اینجا قرمز است که این موضوع بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از لحاظ روحی و روانی به‌هم می‌ریزد.

وی در مورد شرایط شهر تبریز گفت: شرایط تبریز خوب شده بود اما چند روزی است که طبق آمار بدتر شده، باشگاه ما موضع خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی نامه‌ای به خاطر شرایط خاصی که به وجود آمده اعلام کرده، سر همین موضع ایستاده‌ایم مگر این که هیأت مدیره و مالک باشگاه نظر جدیدی داشته باشد. من به عنوان سرپرست، مسؤول اجرایی باشگاه هستم و تصمیمات هیأت مدیره را اجرا می‌کنم و می‌گویم در حال حاضر بر همان مواضع قبلی ایستاده‌ایم.

باید از باشگاه‌های خصوصی حمایت شود

سرپرست ماشین سازی در مورد این که برخی معتقدند باشگاه‌های خصوصی قصد دارند نامه به وزیر ورزش و موضوع ادامه مسابقات لیگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فیفا مطرح کنند و این مسأله بر خلاف منافع ملی است، اظهار داشت: ما باشگاه خصوصی هستیم و از جیب هزینه می‌کنیم. باشگاه‌های خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرند. به عنوان مثال طبق پروتکل‌هایی که اعلام شده برای هر نفر یک اتاق بگیریم ضمن این که شرایط تمرین و تغذیه بازیکنان هم مطرح است. طبق این پروتکل‌کرده‌اند باید تونل ضد عفونی تهیه شود اما باشگاه‌هایی که زمین اختصاصی ندارند باید مدام این تونل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابجا کنند؟!

صحبت باشگاه‌های خصوصی مخالف منافع ملی شده؟

وی ادامه داد: هیأت مدیره باشگاه ما همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کرده، ما این نامه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نوشته‌ایم و امضا کرده‌ایم و به امضای خود پایبند هستیم، مگر این که نظر هیأت مدیره و مالک باشگاه عوض شود. تاج اعلام کرده انجمن ایران ـ هلند سه مربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وزیر ورزش معرفی کرده و ایشان هم این نامه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد. از پول بیت المال هزینه زیادی شد، ویلموتس انتخاب شد و با نتایج بد تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کرد و رفت. آیا پولی که از بیت المال خرج شده مخالف منافع ملی نیست و حالا صحبت چند باشگاه خصوصی مخالف منافع ملی شده است؟

پروتکل نامانوس است

آذرنیا تصریح کرد: وقتی شرایط آماده نیست نمی‌توان فوتبال برگزار کرد. باشگاه‌های خصوصی، باشگاه‌هایی هستند که عاشقانه در این مسیر آمده‌اند و از جیب خودشان به سختی هزینه می‌کنند. آنها مثل باشگاه‌های دولتی نیستند که از دولت بودجه بگیرند. از جیب خودشان سالانه حدود 60-50 میلیارد تومان هزینه می‌کنند و باید به نظرشان اهمیت داد و با آنها همفکری کرد. ما این پروتکل را کپی کردیم و بررسی نکردیم. این پروتکل واقعا نسبت به امکاناتی که داریم، نامأنوس است.

باید برنامه ریزی می‌کردند که همه با یک مدل تست‌گیری کنند

سرپرست ماشین سازی در اشاره به انجام تست‌های پزشکی گفت: کیت‌های تست کرونا از 200 هزار تومان تا 800 هزار تومان موجود است. باشگاهی که پول ندارد با کیت 200 هزار تومانی که ضریب اشتباهش خیلی بالا است و باشگاهی که پول دارد با بهترین نوع کیت، آزمایش می‌گیرند. طبق پروتکل باید هر 5 روز یک بار هم تست بگیریم و هر بار تست‌گیری هم هزینه‌های زیادی دارد. سازمان لیگ و تصمیم‌گیرندگان فوتبال می‌توانستند برای کیت و آزمایشگاه و ... برنامه ریزی کنند تا همه باشگاه‌ها با یک مدل تست‌گیری کنند و دچار استرس نشوند. بازیکنی که تستش مثبت شده با من تماس گرفته و می‌گوید همه از او فراری هستند! طبیعی است وقتی من مشکلی دارم شما برای این که پیش من بیایید تردید دارید. این نگرانی واقعا وجود دارد و من فقط به خاطر ماشین سازی نمی‌گویم.

وی در خصوص این که آیا افسر کنترل بهداشت در تمرینات بازیکنان ماشین سازی حاضر می‌شود، افزود: ما قصد داریم زمانی که برنامه تیمی مشخص شد و تمریناتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت تیمی رسما آغاز کردیم، برنامه‌های خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به فدراسیون پزشکی-ورزشی و مسئولان وارگان‌های مربوطه اعلام کنیم. در حال حاضر جواب تمام تست‌هایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان لیگ فرستاده‌ و به آنها اعلام کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که تمرینات تیمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رسما آغاز کنیم، چون شرایطمان به صورتی نیست که این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکنیم و بازیکنان خودشان در دسته‌های کوچک تمرین می‌کنند. ان‌شاءالله نتیجه تست 7 نفر که آمد برای این موضوع در هیأت مدیره تصمیم گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما