شناسهٔ خبر: 40547159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کانون ملی گردشگری در شاهرود تشکیل می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از تشکیل کانون ملی گردشگری در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حمیدرضا حسنی در دیدار با مسؤولان میراث فرهنگی استان سمنان گفت: کانون ملی گردشگری تا کمتر از یک ماه آینده در شاهرود آغاز به کار می‌کند.

او افزود: کانون ملی گردشگری شهرستان شاهرود با هدف هم‌اندیشی فعالان، متخصصان، کارشناسان و مسؤولان ملی و محلی در زمینه توسعه گردشگری شهرستان شاهرود تشکیل می‌شود.

حسنی تصریح کرد: این کانون در راستای رفع موانع توسعه گردشگری شهرستان شاهرود و با توجه به قابلیت‌های متعدد و متنوع شهرستان شاهرود در حوزه گردشگری و بهره‌گیری از تمام نظرات و سلایق در اقشار مختلف برای توسعه گردشگری شاهرود و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی فعالیت خواهد کرد.

کانون ملی گردشگری شهرستان شاهرود گام مؤثری در زمینه توسعه گردشگری این شهرستان خواهد بود و این اداره کل از تشکیل این کانون حمایت می‌کند.

با توجه به اینکه جمعی از مسؤولان و متخصصان در این کانون فعالیت خواهند داشت، در آینده نزدیک شاهد نتایج مؤثر در زمینه ارائه راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان شاهرود خواهیم بود.

شهرستان شاهرود یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های ایران با وسعتی بیش از 43 هزار کیلومترمربع است. این شهرستان با اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگ‌ترین پناهگاه حیات‌وحش و مناطق حفاظت‌شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکارممنوع موجود به قاره کوچک مشهور است.

در کنار جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی این شهرستان نیز دارای اهمیت فراوان است. جنگل ابر واقع در این شهرستان در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

انتهای پیام/74003/م/

نظر شما