شناسهٔ خبر: 4052059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد:

‌مطابق استانداردهای اروپا در مورد صنعت خودرو تصمیم‌گیری می‌شود/مرکز آزمون جاده‌ای خودرو نداریم

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد مطابق استانداردهای اروپا در مورد صنعت خودرو تصمیم‌گیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید ایرج‌مقدم بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز خط تولید انبوه وانت آریسان در ایران خودروی تبریز اظهار داشت: دو صنعت ساختمان و خودرو جزو صنایع، موتور تحرک اقتصادی هر کشوری هستند که اگر این دو صنعت به حرکت دربیاید اقتصاد کشور را تحرک بخشیده و به سمت بهینه می‌رود.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو دارای نقاط قوت و ضعف است که باید به آن توجه شود، افزود: ایران در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودرو در خاورمیانه محسوب می‌شود.

مقدم گفت: در سال‌های گذشته که در صنعت خودرو با جهش صادراتی مواجه بودیم می‌تواند دوباره احیا شود که امیدوارم با تغییر شرایط تحریم مجددا صادرات رونق پیدا کند.

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد بازار بسته خودرو در کشور را یکی از نقاط ضعف این صنعت اعلام کرد و گفت: خودرو را انحصاری کرده‌ایم و این امر به صنعت خودرو ضربه می‌زند و مسئولان باید به سمت باز کردن بازار خودرو حرکت کنند.

وی در زمینه استاندارد و کیفیت خودروهای داخلی نیز گفت: ایران در مسائل نرم‌افزاری استانداردها هیچ گونه مشکلی ندارد و آیین‌نامه‌هایی که در این بخش تدوین شده کاملا با استانداردهای روز اروپا هماهنگ است، لذا سازمان استاندارد مطابق استانداردهای اروپا در مورد صنعت خودرو تصمیم‌گیری می‌کند.

مقدم به موضوع سخت‌افزاری استاندارد اشاره کرد و گفت: خودروسازان ایرانی در موضوع ماشین‌آلات و خطوط تولید ظرفیت خوبی دارند، اما بخش قطعه‌سازی نیازمند تحرک و پیشرفت است.

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نتوانستیم آزمایشگاه‌های مورد نیاز صنعت خودرو را در کشور ایجاد کنیم، گفت: ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودرو در خاورمیانه مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در کشور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های مسئولان نسبت به سرمایه‌‌گذاری در صنعت خودرو باید تغییر کند و این امر را می‌توان در ارتقای کیفی و کمی خودرو دنبال کرد.

وی اذعان کرد:‌سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه ناظر بر صنعت خودرو است و هیچ‌گاه نمی‌خواهد در برابر تولید بایستد.

براساس گزارش فارس، خط تولید وانت آریسان محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو آغاز به کار کرد.

برپایه این گزارش تولید این محصول با روزانه 50 دستگاه آغاز می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا اردیبهشت سال آینده با شیب ملایمی به 150 دستگاه افزایش یابد.

این وانت دارای موتور بنزینی و پایه گازسوز او. اچ. وی.جی. 2 است و استاندارد یورو 4 را تامین می‌کند. دو مخزن 35 لیتری گاز در اتاق آن نصب شده و از طریق دریچه در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

طراحی و تولید وانت جدید آریسان بر اساس پاسخ به نیاز روز مشتریان به خودروهای کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/60002/ش30/چ3000

نظر شما