شناسهٔ خبر: 40505645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

فعالیت تجاری ۲۴ ساعته مرز بازرگان با ترکیه از سرگرفته شد

ارومیه – مدیرکل گمرک بازرگان گفت: پس از پیگیری مستمر مقامات ارشد کشور مان با مقامات کشور ترکیه از امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد تردد کامیونهای تجاری به حالت عادی برگشت.

صاحب‌خبر -

صادق نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص افزود: مرز بازرگان که مهمترین مبدا تجارت زمینی کشور ایران با بازگشایی مرز بازرگان ترکیه به شمار می‌رود، امروز پنجشنبه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با بازگشایی این مرز که پس از حدود سه ماه و نیم صورت گرفته، کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای برای تعامل تجاری بین ۲ کشور تردد خواهند کرد.

نامدار گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا اکثر مرزهای زمینی در بسیاری از کشورهای دنیا بسته شده بود و عملیات تجاری و تردد مسافر نیز از سوم اسفند گذشته در مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی به حالت تعطیل درآمده بود.

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: بازگشایی امروز مرز فقط برای تردد کامیون‌ها بوده و زمان تردد مسافران نیز طی روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

همزمان با بازگشایی مرز بازرگان ملاقات مرزی بین مدیران گمرک بازرگان گوربلاغ کشور ترکیه برگزار و مقامات محلی مرزی ضمن بازید میدانی از اقدامات تمهیدات بهداشتی انجام گرفته از جمله تونل ضد عفونی و استقرار نماینده وزرات بهداشت در مرز (قرنطینه انسانی) در مرز بازرگان ابراز رضایت کرده و مقرر شد کلیه رانندگان ایرانی و سایر اتباع را با رعایت پروتکل بهداشتی پذیرش کنند.

در این بازدید طرف ایرانی درخواست کرد که در خصوص پذیرش مسافران و دانشجویان و تجار نیز تمهیداتی به عمل آید که

طرف ترک نیز مقرر شد موضوع را از طریق وزرات گمرک ترکیه پیگیری و متعاقباً اعلام کنند.

نظر شما