شناسهٔ خبر: 40504701 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پورعلی‌فرد: پایین آمدن بدنسازی ایران از سکوی افتخار سخت است

تهران- ایرنا- رییس پیشین فدراسیون بدنسازی در پایان یک دوره مدیریت بلندمدت خود در این فدراسیون گفت: این رشته در سطح جهان بر سکوی افتخار قرار گرفته و پایین آمدن از آن سخت است.

صاحب‌خبر -

«ناصر پورعلی‌فرد» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان دلایل ترک سمت ریاست فدراسیون بدن‌سازی اظهار داشت: قانون مصوب کشور زمان معینی را برای حضور در کار تعیین کرده و من نیز این زمان را سپری کردم. به قانون احترام گذاشتم  و دستور وزارت ورزش و جوانان را پذیرفتم و هیچ اعتراضی ندارم. نزدیک به ۱۵ سال در سمت رییس فدراسیون بودم و بابت همکاری متقابل از تمام همکارانم در این مجموعه تشکر می‌کنم. بدون شک اگر موفقیتی در حوزه بدن‌سازی ایران شکل گرفته محصول برنامه یا نظر یک نفر نیست بلکه حاصل خرد جمعی بود. 

او با بیان مشکلات آغازین فدراسیون عنوان کرد: در زمان مهندس محسن مهر علیزاده  طرح تشکیل فدراسیون بدن‌سازی کلید خورد و کارهای مقدماتی آن در سال ۱۳۸۴ به سرانجام رسید. ابتدای کار بسیار سخت بود زیرا فدراسیون از چندین انجمن تشکیل‌شده بود که هماهنگ کردن آن کار سختی محسوب می‌شد اما با کمک دوستان و همکاران مجموعه این سختی در گذر زمان جای خود را به پاره‌ای از موفقیت‌ها داد. سختی تنها در بخش ورزشی نبود بلکه در ساختار سازمانی، اداری، تشکیلات و مکان فدراسیون هم وجود داشت.

رییس سابق فدراسیون بدن‌سازی با اشاره به اقدامات خود در یک دهه گذشته در این فدراسیون گفت: جمع‌کردن یک مجموعه کار راحتی نبود اما با طرح‌های بلندمدت توانستیم این کار را انجام دادیم. اول اقدام ما آموزش بود آموزشی که شامل مربیان، داوران و کارشناسان شد. باور داشتیم برای پیشرفت باید دانش‌افزایی شکل گیرد. پس از این اقدامات فدراسیون به عضویت فدراسیون جهانی درآمد و در حدود یک دهه است تیم‌های ایرانی در رده‌های سنی مختلف در سطح آسیا و قاره کهن افتخارآفرینی می‌کنند. در این مدت هر اعزامی با موفقیت همراه بوده و هیچ زمانی ورزشکاران ایرانی دست‌خالی به کشور بازنگشتند. 

پورعلی‌فرد همچنین افزود: البته فعالیت در رشته بدن‌سازی و مدیریت آن تنها به بخش داخلی منتهی نشد بلکه در کنار نتایج درخشانی که توسط ورزشکاران ایرانی کسب شد پست‌های مدیریتی نیز در سطح جهان به ایران رسید. کرسی‌هایی مانند نایب رییسی آسیا، رییس کمیته توسعه پرورش اندام جهان و انتخاب به‌عنوان فدراسیون برتر در سطح مدیریتی از جمله دستاوردهای یک دهه گذشته است. 

او با اشاره به بزرگان این رشته در ایران افزود: در این رشته بزرگانی مانند بیت‌الله عباسپور و هادی چوپانی در سطح جهان شناخته‌شده هستند. در ماجرای مدال موفقیت چوپانی انتقادات زیادی از ما شد اما کسی توجه نکرد که کار ما حمایت از ورزش حرفه‌ای نیست بلکه ما در بخش آماتور فعالیت داریم و به‌عنوان یک موسسه دولتی نمی‌توانیم در بخش حرفه‌ای هزینه کنیم. البته این به معنای نادیده گرفتن موفقیت چوپانی نیست بلکه او زمانی که در سطح جهان عنوان قهرمان قهرمانان با حمایت فدراسیون کسب کرد در اندیشه حرفه‌ای‌گری افتاد. طبق نامه‌ای که به ما ابلاغ‌شده است حق هزینه در بخش حرفه‌ای را نداریم. 

موضوع ورزش زنان از دیگر موضوعات موردنظر پورعیلفرد بود. وی گفت: ما هیچ‌وقت به مساله پرورش اندام زنان ورود نکردیم چون با ارزش‌های اسلامی در تضاد است؛ اما در بخش پاورلیفتینگ لباس مخصوص زنان را طراحی کردیم که مورد تایید فدراسیون جهانی و وزارت ورزش قرار گرفت. 

او در پایان تصریح کرد: ورزشکاران ایران در یک دهه گذشته بارها بر سکوی قهرمانی جهان و آسیا قرار گرفتند و پایین آمدن آنان از سکو سخت است. بدون شک برنامه‌ها با مدیران بعدی تکمیل می‌شود و من نیز هر کمکی از دستم برآید انجام خواهم داد.

نظر شما