شناسهٔ خبر: 40504045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در طول سه ماه:

خسارت بیش از ۳۵ میلیارد تومانی کرونا به صنعت طیور خراسان جنوبی

کرونا در سه ماه گذشته ۳۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان به صنعت مرغداری خراسان جنوبی ضرر زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی یکم اسفند پارسال تا ۲۷ اردیبهشت امسال کرونا به ۳۲ واحد مرغداری گوشتی استان با تولید ۱۳ هزار و ۳۱۲ تن ضرر زد که خسارتی معادل ۲۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان را شامل می‌شود.

او افزود: در این مدت همچنین سه واحد مرغ مادر گوشتی با تولید بیش از سه میلیون ۵۵۷ هزار قطعه جوجه یک روزه با خسارت هفت میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومانی و یک واحد مرغ مادر گوشتی نیز با خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید :ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه

اشرفی با بیان اینکه مرغداران به ازای هر کیلوگرم مرغ یک هزار و ۵۰۰ هزار تومان ضرر کرده‌اند گفت:فعالان صنعت مرغداری استان برای عید نوروز و رمضان امسال، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار جوجه ریزی در مرغداری‌ها انجام دادند که متاسفانه با شیوع کرونا تمام مراسم‌ها لغو شد و تقاضا به شدت کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به حمایت‌های این سازمان از مرغدارن اشاره کرد و افزود: برای حمایت از مرغداران و جبران خسارت ناشی از کرونا ۹۶۵ تن مرغ منجمد در استان خریداری شده است.

ماهانه دو هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار، ۵۰۰ هزارتن پولت تخم‌گذار و ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در خراسان‌جنوبی تولید می‌شود.

۱۵ کارخانه خوارک دام و طیور در استان فعال است که از این تعداد ۱۰ کارخانه دام و طیور و پنج کارخانه طیور هستند.

انتهای پیام/ک

نظر شما