شناسهٔ خبر: 40503616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان؛ شمار قربانیان در آمریکا به مرز 110 هزار نفر رسید/ آمار نگران کننده تلفات مزیک و برزیل/ اتحاد 4 کشور برای تولید واکسن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، با مرگ 995 مورد جدید در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 107 هزار نفر عبور کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته با مرگ 995 مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 107 هزار و 175 نفر رسید.
این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در شبانه روز گذشته همچنین 19 هزار و 699 مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا افزوده شدند تا مجموع مبتلایان به «کووید-19» در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و 851 هزار و 520 نفر برسد.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز گذشته این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا است.
از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و 901 هزار و 783 مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، 109 هزار و 142 نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با 382 هزار و 837 مورد ابتلا و 30 هزار و 164 مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.
طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم 6 میلیون و 430 هزار و 705 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان 385 هزار و 947 نفر جان خود را از دست داده‌اند و دو میلیون 804 هزار و 982 نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد.

اختصاص کلان ترین بودجه کره جنوبی برای مبارزه با کرونا
وزارت دارایی کره جنوبی روز پنجشنبه از اختصاص کلان ترین بودجه این کشور برای مبارزه با همه گیری کرونا و مساعدت به اقتصاد کشور خبر داد.
بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، این بسته پیشنهادی به ارزش 29 میلیارد دلار که بزرگترین بودجه برای مبارزه با کرونا است برای حراست از مشاغل و کمک به صنایع و بهبود شرایط اقتصادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وزارت دارایی در بیانیه خود آورده است که دولت از شروع همه گیری کمک ها و بسته هایی را برای مهار ویروس اختصاص داده است و بودجه پیشنهادی مذکور باید به تصویب مجلس نیز برسد.
این وزارتخانه می افزاید که دو بار در ماه های مارس و آوریل بسته های کمکی اختصاص یافته است و این اولین بار در طول تاریخ این کشور است که سه بسته محرک در طول یک سال در نظر گرفته می شود.
اگر این بودجه به تصویب پارلمان کره جنوبی برسد، ظرف 3 ماه از سوی دولت هزینه خواهد شد ضمن آنکه برنامه هایی برای کاهش مالیات و دادن یارانه و ایجاد 500 هزار فرصت شغلی مد نظر خواهد بود.
دولت این بسته را روز پنجشنبه در اختیار مجلس قرار می دهد و امیدوار است با تخصیص این بودجه به بهبود صادرات و تجارت خارجی نیز در نیمه دوم سال کمک شود.

مراسم رژه روز استقلال فرانسه در شانزه لیزه برگزار نمی شود
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، الیزه روز پنجشنبه اعلام کرد برای تطبیق مراسم 14 ژوئیه ( روز استقلال فرانسه ) با دستورالعمل های بهداشتی(برای کرونا)، به جای مراسم رژه در شانزه لیزه، مراسمی نظامی در میدان کونکورد پاریس برگزار خواهد شد و در آن از کادر درمانی تقدیر می شود.

تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در افغانستان از مرز 18 هزار نفر عبور کرد.
وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: با ثبت 787 فرد آلوده به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در افغانستان از جمله در شهر‌های کابل، قندهار و مزار شریف، تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید نوزده به 18054 نفر رسید.
همچنین در شبانه روز گذشته با فوت شش بیمار مبتلا به کووید نوزده، تعداد جان باختگان به 300 نفر افزایش یافت.
در شبانه روز گذشته 63 بیمار کووید نوزده نیز بهبود یافتند و تعداد بهبود یافتگان به 1585 نفر رسید.
«محمد جواد عثمانی» سرپرست وزارت بهداشت درمان افغانستان همزمان با آغاز کارش در این وزارت از پایین بودن کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های این کشور به شدت انتقاد کرد.
وی افزود: مدیریت بیمارستان‌ها نیز به شدت ضعیف است و به همین دلیل سبب بی اعتمادی مردم به این مراکز شده است.
همچنین کمیته ویژه مبارزه با ویروس کرونا به ریاست معاون دوم رییس جمهور افغانستان گفته است استفاده اجباری از ماسک و ممنوع شدن خروج کهنسالان از خانه برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا اجرایی خواهد شد.

جان باختن دو نماینده مجلس پاکستان بر اثر کرونا
2 تن از نمایندگان مجالس ایالتی سند و پنجاب این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
پایگاه خبری جیو نیوز اعلام کرد: "کاکاخیل" نماینده مجلس ایالتی خیبر پختونخوا و "شوکت منظور چیما" عضو مجلس ایالت پنجاب این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.
به گفته منابع خبری، کاکاخیل و منظور چیما از 10 روز پیش در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ایالت‌های خود تحت درمان قرار داشتند.
رسانه‌های پاکستانی در چند روز گذشته از مبتلا شدن 12 نفر از اعضای مجلس ایالتی سند پاکستان به کرونا خبر داده اند.
این درحالی است که "غلام مرتضی بلوچ" وزیر مناطق روستایی ایالت سند نیز روز سه شنبه بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.
ویروس کرونا این روز‌ها در پاکستان به اوج خود رسیده و این ویروس تقریبا به تمام اقشار جامعه پاکستان از جمله پزشکان، زندانیان، خبرنگار‌ها، نیرو‌های امنیتی پلیس و ارتش، اعضای مجالس ایالتی و حتی به کابینه دولت این کشور نیز سرایت کرده است.

ابتلای بیش از 4600 نفر به کرونا در پاکستان طی شبانه روز گذشته
وزارت بهداشت پاکستان از رکورد جدید کرونا و ثبت بیش از 4600 مورد جدید آلودگی به این ویروس در 24 ساعت گذشته خبر داد.
پایگاه رسمی وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: با ابتلای چهار هزار و 688 نفر به کرونا در این کشور طی شبانه‌روز گذشته تعداد کل مبتلایان به 85 هزار و 263 نفر رسید.
منابع خبری با بیان اینکه آمار ابتلای روزانه از زمان شیوع کرونا در این کشور بی سابقه بوده افزودند: طی همین مدت 82 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در پاکستان جان خود را از دست داده اند و تعداد کل قربانیان به 1770 نفر رسید.
تاکنون 615 هزار و 511 تست کرونا در پاکستان انجام شده است. شمار بهبودیافتگان در این کشور از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در 26 فوریه تاکنون به 30 هزار و 128 نفر رسیده است.
ایالت سند که جمعیت آن حدود 50 میلیون نفر است با 32 هزار و 910 فرد آلوده به کووید-19 دارای بیشترین آمار مبتلایان در پاکستان است. منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور نیز با 285 مورد ابتلا دارای کمترین تعداد بیماران کرونایی است.

اجباری شدن استفاده از ماسک در ارمنستان
در پی افزایش صعودی ابتلا به ویروس کرونا در ارمنستان دولت این کشور استفاده از ماسک را در کلیه اماکن عمومی اجباری کرد. پیش از این استفاده از ماسک فقط در فضای بسته اجباری بود. میزان ابتلا به ویروس کرونا در ارمنستان نسبت به دو ماه گذشته 13 برابر افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از 10000 نفر از جمله نخست وزیر و خانواده اش در ارمنستان به ویروس کرونا مبتلا هستند.

افزایش 100 درصدی موارد مرگ در مکزیک
شمار تلفات شیوع ویروس کووید 19 در مکزیک در 24 ساعت گذشته 2 برابر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات مکزیک شامگاه چهارشنبه اعلام کردند موارد مرگ ناشی از ابتلا به «کووید-19» در این کشور ظرف 24 ساعت گذشته دو برابر شد و برای نخستین بار از سطح یک هزار نفر گذشت.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت مکزیک، ظرف 24 ساعت گذشته یک هزار و 92 مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور ثبت شد و مجموع آن به 11 هزار و 729 مورد رسید. این در حالی است که روز قبل 470 مورد مرگ ثبت شده بود. این دومین آمار سنگین تلفات ناشی از کرونا در آمریکای لاتین، پس از برزیل محسوب می‌شود.
این منبع افزود: از آ‎غاز شیوع این بیماری در مکزیک، در مجموع 101 هزار و 238 مورد ابتلا به «کووید-19» در این کشور به ثبت رسیده است.
معاون وزیر بهداشت و مسئول راهبرد مقابله با کرونا در مکزیک جمعه گذشته گفت این احتمال وجود دارد که موارد مرگ ناشی از کرونا در این کشور به 30 هزار نفر برسد.
به رغم تشدید شیوع ویروس کرونا در مکزیک، از روز سه شنبه فعالیت‌های اقتصادی در این کشور 120 میلیون نفری از سر گرفته شده است و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور این کشور خواستار بازگشت شرایط به حالت عادی شده است.

شیوع گسترده کرونا در آمریکای لاتین
برزیل با ثبت بیش از 1300 مورد مرگ براثر ابتلا به ویروس کرونا دریک روز، دومین کشور آلوده جهان به این ویروس اعلام شد.
جهش شیوع ویروس کرونا در برزیل همچنان ادامه دارد.  وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در برزیل با افزایش 28 هزار و 633 مورد به 584 هزار و 16 نفر رسید؛ شمار تلفات نیز در همین مدت با افزایش 1349 مورد به 32 هزار و 548 نفر رسید.
برزیل‏، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی با 212 میلیون نفر جمعیت‏، روز سه شنبه بالاترین رقم مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا را ثبت کرد.
این ارقام که جامعه علمی آن را بسیار پایین‌تر از رقم واقعی می‌داند، برزیل را به لحاظ موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در ردیف دوم جهان پس از آمریکا قرار گرفته است.
دو ایالت سائوپائولو موتور اقتصادی و فرهنگی و ریو دو ژانیرو قطب گردشگری برزیل، بیش از سایر مناطق این کشور تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفته اند. هر دو ایالت خروج از قرنطینه را آ‎غاز کرده که موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده اند.
رافائل گالیز‏، متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه فدرال ریو گفت در شرایط کنونی کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای مانند ریختن بنزین روی آتش است.
برزیل که ژائیر بولسونارو‎، رئیس جمهور این کشور به طور مرتب خواستار لغو اقدامات قرنطینه‌ای به منظور حفاظت از اقتصاد و اشتغال است، بیش از نیمی از موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است.
در کلمبیا‏ که با برزیل همسایه است، ظرف کمتر از سه ماه پس از تشخیص نخستین مورد ابتلا، بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
در مکزیک نیز که فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفته، بیش از هزار مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسیده است. در پرو نیز بیش از چهار هزار و 600 نفر جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام منابع رسمی تعداد جان باختن ناشی از کرونا در مکزیک برای اولین بار، در فاصله زمانی 24 ساعت از مرز یک هزار نفر عبور کرد.
در بولیوی، بیش از 10 هزار و 500 مورد ابتلا و بیش از 300 مورد مرگ ناشی از «کووید-19» ثبت شده است. در این کشور نیز روند همه گیری شدت گرفته است. به علت موارد متعدد نقض اقدامات بهداشتی افراد آلوده به ویروس کرونا، مقامات شهر‌های لاپاز و ال آلتو در این کشور، خانه‌های بیمارانی را که از قرنطینه امتناع می‌کنند، علامت گذاری می‌کنند.
در ونزوئلا، این بیماری موجب نزدیکی دو دشمن قسم خورده یعنی نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور و خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت شده است. این دو برای مقابله با کرونا با یکدیگر توافق کرده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در ترکیه
شمار مبتلایان به کووید 19 در ترکیه از مرز 166 هزار گذشت.
وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 52305 تست کرونایی صورت گرفت که با شناسایی 867 مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا به 166422 رسید.
فخرالدین کوجا افزود: با فوت 24 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به 4609 نفر افزایش یافت. با بهبود 931 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، شمار بهبود یافتگان نیز به 130852 مورد رسید.
شمار مبتلایان به کووید 19 در ترکیه از مرز 166 هزار گذشت
 
وزیر بهداشت ترکیه: منتظر موج دوم شیوع کرونا نیستیم
وزیر بهداشت ترکیه گفت انتظار نداریم که با موج دوم شیوع ویروس کرونا روبرو شویم.
فخرالدین کوجا پس از اعلام ارقام روزانۀ مربوط به کرونا با بیان اینکه روند مبارزه با کووید-19 از اول ژوئن وارد مرحله‌ای تازه به نام عادی سازی شده است گفت برای رسیدن به یک نتیجۀ نهایی قدم به قدم جلو می‌رویم و از نادر کشور‌هایی هستیم که با کمترین خسارت از این روند در حال عبور هستیم. به همین دلیل با جدیت باید نسبت به رعایت تدابیر لازم تلاش کنیم.
کوجا با تاکید بر اینکه ترکیه انتظار بروز دومین موج شیوع ویروس کرونا را ندارد گفت همه مان باید به سه مورد، ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و نظافت دستان توجه داشته باشم.
بر اساس آخرین آماری که وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 166 هزارو 422، تعداد جانباختگان به 4 هزارو 609 و تعداد بهبود یافتگان به 130 هزارو 852 نفر رسیده است.

آمار ابتلا به کرونا در مصر از 28 هزار نفر فراتر رفت
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد تعداد 1079 نفر مبتلا به کووید-19 در بیست و چهار ساعت گذشته شناسایی شدند و 36 نفر نیز تعداد فوتی‌های امروز بودند.
خالد مجاهد سخنگوی وزارت بهداشت مصر آمار کل مبتلایان به کووید-19 را تا بعد از ظهر چهارشنبه 3 ژوئن 28 هزار و 615 نفر اعلام کرد که از این تعداد 1088 نفر فوت کرده و 7350 نفر بهبود یافتند. بیشترین تعداد مبتلایان کووید-19 به ترتیب در استان‌های قاهره، گیزا و القلیوبیه هستند و استان‌های البحر الاحمر، مطروح و جنوب سینا کمترین تعداد آلودگی را دارند.
 
مرکل از طرح احیای اقتصادی 130 میلیارد یورویی خبر داد
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان چهارشنبه شب از طرح احیای اقتصادی 130 میلیارد یورویی برای سال‌های 2020 و 2021 خبر داد.
هدف از این طرح جان بخشیدن دوباره به اقتصاد آلمان است که رشد آن تحت تاثیر پیامد‌های بحران کرونا مختل شده است.
آنگلا مرکل که چهارشنبه شب در پایان نشست محافظه کاران و سوسیال دموکرات‌ها (احزاب حاضر در ائتلاف دولتی آلمان) سخن می‌گفت، تصریح کرد این طرح 130 میلیارد یورویی برای سال‌های 2020 و 2021 تهیه شده و 120 میلیارد یورو آن برای دولت فدرال هزینه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، مرکل تصریح کرد با این که آلمان تا این مرحله در بعد انسانی نسبت به همسایگان خود آسیب کمتری از بحران کرونا دیده است (8500 کشته بر اثر کرونا)، اقتصاد آن که به شدت به صادرات وابسته است، از این بحران بهداشتی و پیامد‌های آن متحمل زیان‌های زیادی شده است.
 
 کووید 19 در آلمان سی قربانی دیگر گرفت
شمار مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کووید 19 در آلمان به 8 هزار و 581 نفر و تعداد موارد تاییدشده ابتلا به این بیماری به 182 هزار و 762 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، طبق آمار و اطلاعاتی که موسسه رابرت کخ روز پنجشنبه منتشر کرد با ثبت 394 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در آلمان تعداد کل مبتلایان به این بیماری در این کشور به 182 هزار و 762 نفر افزایش یافت. طبق اعلام همین موسسه در بیست و چهار ساعت گذشته 30 مورد جدید مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در آلمان ثبت شده و به این ترتیب شمار کلی تلفات ویروس کرونا در آلمان از آغاز همه گیری تا کنون به 8 هزار و 581 نفر رسیده است.
 
سازمان جهانی بهداشت: چرخش در مورد استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین
سازمان جهانی بهداشت 9 روز پس از تعلیق آزمایش‌های بالینی در مورد داروی هیدروکسی کلروکین به دنبال انتشار مطالعه‌ای در مجله پزشکی «لانست» که روش انجام این مطالعه به شدت مورد اعتراض قرار گرفت، خبر از سرگیری این آزمایش‌ها را اعلام کرد.
این نهاد بین المللی اعلام کرد اعضای کمیته ایمنی و پیگیری، پس از تحلیل داده‌های موجود در مورد میزان مرگ و میر ناشی از «کووید-19» به این نتیجه رسیدند دلیلی ندارد که پروتکل آزمایش‌های بالینی تغییر یابد.
به علاوه، در پی یک ازمایش بالینی در آمریکا و کانادا، پژوهشگران گزارش کرده اند که این دارو در پیشگیری از «کووید-19» تاثیری ندارد.

بازگشایی مرز‌های ایتالیا به روی اروپایی‌ها
ایتالیا به امید نجات صنعت مهم گردشگری خود، روز چهارشنبه بدون هیچ محدودیتی مرزهایش را به روی مسافران اروپایی باز کرد.
وزیر امور خارجه ایتالیا روز چهارشنبه تقابل در بازگشایی مرز‌ها با شرکای اروپایی خود را خواستار شد. این در حالی است که اتریش و سوئیس مرز‌های خود را با ایتالیا همچنان بسته نگه داشته اند.

کاهش محدودیت‌ها
برلین 15 ژوئن هشدار در مورد سفر‌های توریستی در اروپا را لغو کرد و به جای این «هشدار‌ها»، «توصیه‌هایی» به گردشگران جایگزین خواهد شد.
دولت هلند نیز از 15 ژوئن هشدار در مورد سفر‌های گردشگری را برای بسیاری از کشور‌های اروپایی کاهش می‌دهد.
بلژیک اعلام کرد از 15 ژوئن مرزهایش با دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، انگلیس و چهار کشور منطقه شنگن غیرعضو اتحادیه اروپا باز می‌کند. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز از هشتم ژوئن تحت شرایطی خاص بازگشایی خواهد شد.
کیتو، پایتخت اکوادور که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، روز چهارشنبه از قرنطینه خارج شد و ممنوعیت رفت و آمد در این شهر به هشت ساعت در روز کاهش یافت. این شهر از 11 هفته پیش قرنطینه شده بود.

ممنوعیت تردد در ایالت باهیا (برزیل)
به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در برزیل، از روز چهارشنبه در تقریبا بیست منطقه ایالت باهیا در شمال شرقی این کشور ممنوعیت رفت و آمد وضع شده است.

پرواز‌های چین تحت کنترل آمریکا
دولت آمریکا به زودی پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی چینی به مبدأ و مقصد آمریکا را به طور موقت ممنوع می‌کند، زیرا پکن به رغم لغو قرنطینه در چین، هنوز به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا اجازه از سرگیری خدمات نقل و انتقال مسافر را نداده است.

اتحاد برای تولید واکسن
مقامات هلند اعلام کردند فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند توافق کرده اند برای تولید واکسن «کووید-19» با یکدیگر «ائتلاف» تشکیل دهند.
از سوی دیگر نیز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که روز پنجشنبه میزبان یک نشست سران مجازی با هدف جمع آوری پول برای ائتلاف تولید واکسن خواهد بود، «عصر جدید همکاری جهانی در زمینه سلامت» را خواستار شد.

ضعف فرانسه در مقابله با کرونا
یک هیئت اطلاع رسانی مجمع ملی فرانسه در گزارشی اعلام کرد شیوع ویروس کرونا «نقاط ضعف» فرانسه را آشکار کرد.
 
ارسال تجهیزات تنفسی جدید از اروپا به روسیه
یک مبنع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد دومین محموله دستگاه‌های تنفسی آمریکا چهارم ژوئن در اختیار روسیه قرار خواهد گرفت.
اولین محموله دستگاه‌های تنفسی آمریکا برای روسیه که شامل پنجاه دستگاه بود، بیست و یکم ماه مه به روسیه رسید. دومین محموله شامل یکصد و پنجاه دستگاه تنفس مصنوعی است که چهارم ژوئن به مقامات روسیه تحویل داده خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا این دستگاه‌ها را به طور رایگان در اختیار روسیه قرار می‌دهد همان گونه که روسیه قبلا این کار را برای آمریکا انجام داده است.
آوریل امسال روسیه در چارچوب مبارزه با شیوع ویروس کرونا در جهان محموله‌ای از تجهیزات پزشکی به آمریکا فرستاد.
تاکنون 432 هزار و 277 مورد ابتلا به کووید 19 در روسیه ثبت شده و شمار قربانیان این بیماری به 5 هزار و 215 نفر رسیده است.

تصمیم جمهوری آذربایجان بر اعمال ممنوعیت کامل خروج از خانه در روز‌های آخر هفته!
قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان اعلام کرد با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور، ممنوعیت کامل خروج از خانه در روز‌های آخر هفته اجرا خواهد شد.
"ابراهیم محمداف" سخنگوی هیات دولت جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: علی اسداف نخست وزیر جمهوری آذربایجان جزئیات محدودیت کامل را در روز‌های آخر هفته، روز پنجشنبه (امروز) اعلام خواهد کرد.
وی افزود: محدودیت کامل شامل منع حرکت وسایط نقلیه عمومی و خودرو‌های شخصی، توقف فعالیت واحد‌های تولیدی و ادارات دولتی، فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی خواهد شد.
" رامین بایراملی " مسوول اداره کل شبکه‌های بهداشتی جمهوری آذربایجان نیز گفت: در روز‌های اخیر در رابطه با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان دولت ناگزیر به اعمال محدودیت‌های کامل در آخرین روز‌های هفته شده است.
تاکنون شش هزار و 260 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که سه هزار و 665 نفر از آن‌ها بهبود یافته و 76 نفر نیز جان باخته اند.
در حال حاضر دو هزار و 519 نفر مبتلا به ویروس کرونا هم در بیمارستان‌های تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان قرار گرفته اند که وضعیت 61 نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.
 
تمدید 30 روزه حالت فوق العاده در فلسطین
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حالت فوق العاده را به مدت 30 روز تمدید کرد.
شبکه تلویزیونی سی جی تی ان (شبکه تلویزیونی بین المللی چین) در توئیتر خود اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز با صدور فرمانی اعلام کرد به منظور مقابله با ویروس کرونا، حالت فوق العاده از امروز، پنج شنبه، به مدت 30 روز دیگر در فلسطین تمدید شد.
شش مورد جدید ابتلا به این ویروس در فلسطین ثبت شده است.

تعلیق جلسات پارلمان رژیم صهیونیستی
پس از مشخص شدن نتیجه مثبت آزمایش کرونای یکی از نمایندگان، پارلمان اسرائیل جلسات روز پنجشنبه خود را به حال تعلیق درآورد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قدس، این درحالی است که همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره موج جدید شیوع کرونا، برخی مدارس اسرائیل نیز تعطیل شده اند.
اسرائیل در هفته‌های اخیر برخی محدودیت‌ها را کاهش داده است، اما مقامات هشدار دادند که بی توجهی عمومی به خطرات ممکن است به شکل گیری موج‌های جدید شیوع بیماری منجر شود.
کنست اعلام کرد از کارکنانی که حضورشان بر سر کار ضروری نیست خواسته شده است، در خانه بمانند و تمام نشست‌های کمیته‌های پارلمان که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، به تعویق افتاده است.
مدارس اسرائیل ماه گذشته بازگشایی شدند، اما این نگرانی وجود دارد که با وجود اقدامات احتیاطی برخی کودکان دیگران را مبتلا کنند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل در روز پنجشنبه، با از سرگیری موج جدید شیوع بیماری، 42 مدرسه در سراسر اسرائیل تعطیل شدند.
وزارت آموزش هنوز این آمار را تایید نکرده است.
اسرائیل با 9 میلیون نفر جمعیت 17 هزار و 343 مورد ابتلا به کرونا و 290 مورد مرگ ثبت کرده است. به گزارش وزارت بهداشت، بیش از 593 هزار نفر در اسرائیل آزمایش کرونا داده اند.
 
ابتلا به ویروس کرونا در هند به حدود 217 هزار نفر رسید
از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به دویست و شانزده هزار و نهصد و نوزده (216919) نفر رسید. از این تعداد یکصد و چهار هزار و یکصد و هفت (104107) نفر از بیمارستان مرخص شدند. شش هزار و هفتاد و پنج (6075) نفر نیز جان باختند.

نظر شما