شناسهٔ خبر: 40499818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان/ مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند

سالاری با بیان اینکه مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های گیلان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز (پنح‌شنبه، ۱۵ خرداد) در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان گیلان خبر داد و گفت: در ماه گذشته روند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و در حال کنترل بود اما متاسفانه طی روزهای اخیر با توجه به تعطیلات، ورود مسافران و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های گیلان هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار رعایت نکات بهداشتی در تعاملات اجتماعی شد و بیان کرد: گیلانیان نسبت به تمامی هشدارهای بهداشتی نظیر نصب ماسک، پوشیدن دستکش و پرهیز از تردد غیرضروری اهتمام ورزند.

 

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌شدگان در مراکز بیمارستانی گیلان از آغاز شیوع پیک دوم کروناویروس خبر می‌دهد تصریح کرد: تا ساخت واکسن و‌ داروی موثر، تنها راه ممکن برای مقابله با این ویروس، رعایت نکات بهداشتی است.

 

سالاری تاکید کرد: متاسفانه مردم به روال عادی زندگی خود برگشته و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی چون حضور در مراکز خرید و تفرجگاه‌های استان در شیوع این ویروس عفونی بسیار تاثیرگذار است.

 

وی با ابراز نگرانی از شیوع افسارگسیخته کرونا ویروس در جامعه تاکید کرد: تنها با رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به‌هنگام به مراکز سلامت می‌توان تا حدودی زیادی از ابتلا به این بیماری و بستری شدن در بیمارستان‌ها نجات یافت.

 

پایان پیام/84

نظر شما