شناسهٔ خبر: 40494083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش

خروج خانگی در زمان ابتلا به کرونا، به خطر انداختن سلامت جامعه است

شیراز_ایرنا _ معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش بر لزوم رعایت دستورهای بهداشتی پافشاری کرد و گفت: این دستورها به ویژه برای کسانی که به کرونا مبتلا شدند و اکنون دوران ماندن در خانه و قرنطینه را می گذرانند بسیار لازم است ، خروج از خانه در زمان ابتلا به خطر انداختن سلامت جامعه است.

صاحب‌خبر -

سید جواد محقق روز چهارشنبه با اشاره به وضعیت زرد شهرستان گراش در ابتلا به کرونا افزود:گزارشات مردمی در خصوص خروج برخی بیماران مبتلا به کرونا از قرنطینه خانگی قبل از ارزیابی مجدد دریافت شده که نگران کننده است .

 دکتر محقق اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی افراد در هنگام ابتلا نیاز به بستری پیدا نمی کنند، این افراد ملزم به رعایت قرنطینه خانگی و رعایت دستور هایی هستند که همکاران ما به آنها ارائه داده اند و نباید تحت هیچ شرایطی از منزل خارج شوند.

وی در ادامه گفت: تمام افراد مبتلا پس از ۱۴ روز قرنطینه خانگی، مجدد توسط متخصص بیماری های عفونی ارزیابی می شوند و در صورت دستور متخصص می توانند از خانه خارج شوند و در غیر اینصورت خروج از منزل   به خطر انداختن سلامت مردم است.

معاون دانشکده پزشکی گراش اضافه کرد: هر چند پایش بیماران مبتلا توسط همکاران  در معاونت بهداشتی صورت می گیرد اما در این شرایط حساس کنونی ، ما به همکاری بیشتر مردم در خصوص کنترل این بیماری نیاز داریم.

این مقام مسوول علوم پزشکی گراش با اشاره به این که ویروس ضعیف نشده و همچنان از ما تلفات میگیرد و ویروس در کمین ماست و از غفلت ما نهایت بهره را می برد تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، مردم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اصول پیشگیرانه را رعایت کنند و سهل انگاری نکنند.

شهرستان گراش در جنوب استان فارس که تا هفته گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت سفید خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفته است ، مسوولان دانشکده پزشکی این شهرستان پیش بینی کرده اند با تداوم وضعیت فعلی گراش در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار می‌گیرد.

شهرستان های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند؛ شمار مبتلایان در این شهرستان‌ها سه رقمی، در ۲۵ شهرستان ۲ رقمی و در شهرستان های خرامه و بختگان تک رقمی است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

نظر شما