شناسهٔ خبر: 40494044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آئین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در استان اردبیل

در سی ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مناطق مختلف استان اردبیل شاهد برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری در فراق بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مناطق مختلف استان اردبیل در سی‌و‌یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) غرق در ماتم و عزا بود و مراسمات مختلفی در فراق بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

پیش از ظهر امروز در مصلای امام خمینی(ره) اردبیل آئین ویژه گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم با اشاره به تاثیر گفتمان امام راحل(ره) در ایران و جهان، اظهار کرد: گفتمان حضرت امام خمینی(ره) به ملت ایران اسلامی غرور و عظمت بخشید و امروز بر اساس همین گفتمان شاهد سرعت تحولات مختلف و عظمت ایران اسلامی در جهان هستیم.

 

وی با اشاره به شخصیت بی‌نظیر و والای امام خمینی(ره) افزود: انقلاب اسلامی معادلات حاکم بر جهان را تغییر داد و این حرکت امام راحل(ره) نوری در جهان ظلمت ایجاد کرد.

برپایی دسته عزادای و اجتماع بزرگ عزادارای در پارس آبادمغان

مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پارس آبادمغان در سی و یکم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلام ایران با برپایی دسته جات عزاداری و اجتماع بزرگ در فراق آن امام بزرگوار اشک ریخته و عزاداری کردند.

این مراسم با اجتماع بزرگ درجوار شهدای گمنام در میدان سپاه شروع شد و شرکت کنندگان در مراسم با سینه زنی و مدیحه‌سرایی یاد و خاطره امام راحل(ره) را گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در ویژه مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) و یادواره شهدای سه ماهه اول شهرستان پارس آباد، گفت: امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است.

وی افزود: امروز در حالی به سوگ آن سفر کرده نشسته‌ایم که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی(ره) سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) بنیان نهاد و به‌عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) که ایشان را از سایر رهبران عالم ممتاز می‌کرد، دوراندیشی، آینده‌نگری و اساساً داشتن شناخت دقیق از گذشته، حال و آینده بود.

 

امام جمعه شهرستان پارس آباد افزود: سیره عملی زندگی امام خمینی(ره) در تمامی ابعاد باید سرلوحه زندگی مردم و مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: حضرت امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف فقهی و سیاسی و همچنین در ابواب مختلف کلامی، فلسفی و عرفانی صاحب نظر و مجتهد بودند و همین واقعیت، از ایشان شخصیتی بی‌نظیر در جهان اسلام ایجاد کرده است.

آئین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان مشگین شهر

مراسم گرامیداشت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با حضور مردم ولایی و انقلابی شهرستان مشگین شهر در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد عابدی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مشگین شهر در این مراسم با تشریح شخصیت معنوی امام خمینی(ره) اظهار کرد: مسؤولان کشور با عمل به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌کنند.

آیین سالگرد ارتحال امام (ره) در خلخال برگزار شد

مراسم سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با حضور مردم و مسؤولان شهرستان خلخال و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جمعه خلخال برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام  قاسم علی قاسمی اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با پرداختن به ابعاد شخصیتی منحصر به فرد امام خمینی(ره) افزود: ایشان با ایجاد تحولات تاریخی بزرگ بنیانگذار همدلی و همزبانی شد و با روش جهادی، تفکری عالمانه و عزم معنوی که داشت با استبداد و استکبار و در راس آنها  آمریکا به مبارزه پرداخته و با انقلاب اسلامی موفق شد به تاریخ روحی دوباره بدهد.

 

گفتنی است؛ در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل مراسمات مشابهی به مناسبت سی‌و‌یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/3463/

نظر شما