شناسهٔ خبر: 40491939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقتصاد حمیدیه بر کشاورزی تکیه دارد/لزوم توزیع عادلانه آب در فصل زراعی تابستان

فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: با توجه به اینکه فعالیت اقتصادی این شهرستان متکی به کشاورزی است، باید توزیع عادلانه آب در فصل زراعی تابستان در دستورکار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: جلسه شورای هماهنگی کشاورزی شهرستان به منظور بررسی مشکلات این بخش در فصل زراعی تابستان برگزار شد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی شهرستان وابسته و متکی به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: این امر ارتباط مستقیمی با درآمد، معیشت مردم و مسائل اجتماعی و امنیتی شهرستان دارد.

هاشمی بیان کرد: باتوجه به محدودیت‌ها وظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی خواستار ارائه الگوی کشت متناسب با شرایط شهرستان جهت بهره مندی و استفاده همه کشاورزان به ویژه روستا‌های پایین دست از نعمت آب شدند، ضمن اینکه شرکت آبیاری کرخه و شاوور و امور آب باید نسبت به تامین و مدیریت توزیع عادلانه آب مورد نیاز کشاورزان در فصل زراعی تابستان سال جاری اقدام لازم بعمل آورند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان حمیدیه ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه لایروبی انهار آبیاری، زهکش ها، تامین و توزیع عادلانه نهاده‌های کشاورزی و همچنین جهت تامین سوخت مورد نیاز تراکتورداران و موتور پمپ‌ها پیگیری و اقدامات لازم را به عمل آورند.

فرماندار حمیدیه خواستار ترمیم و بازسازی و شکستگی‌های کانال‌های آبیاری و دریچه‌ها و همچنین زهکش روستای خسرج خلف شد و اذعان داشت: مسئولان مربوطه جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه اتصال کانال ML به کانال چمران پیگیری و اقدام لازم به اجرا کنند.

انتهای پیام/گ

نظر شما