شناسهٔ خبر: 40486238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مبتلایان به ‌کرونا در آذربایجان‌غربی به ۶۰۷۵نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 6 هزار و 57 نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد ۳ هزار و 750 نفر بهبود یافته‌اند.

صاحب‌خبر -

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته در استان  تعداد 484 مورد تست جدید در سطح استان انجام شده است که از این تعداد 189 نفر به ویروس کرونا مبتلا و در مجموع تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 6 هزار و 57 نفر رسید که از این تعداد 3 هزار و 750 نفر بهبود یافته‌اند. 

وی تصریح کرد: از 189 نفر جدید شناسایی شده 178 نفر بیماران سرپایی و 11 نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار بهبود‌یافتگان در سطح استان بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 14 نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی و تعداد 70 نفر از بیماران سرپایی بهبود‌یافته‌اند که مجموع آمار بهبودیافتگان به 3هزار و 750 نفر افزایش پیدا کرده است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌های استان اعلام کرد: از مجموع 189 نفر مبتلای جدید به بیماری کرونا تعداد 29 نفر بیمار سرپایی مربوط به ارومیه، 19 نفر در بوکان که 16 نفر افراد سرپایی و سه نفر بستری، پیرانشهر 19 نفر سرپایی، چایپاره پنج نفر سرپایی، خوی 33 نفر سرپایی، سردشت 2 نفر سرپایی، سلماس سه نفرنفر 2 نفر سرپایی و یک نفر بستری، مهاباد 38 نفر که 31 نفر سرپایی و یک نفر بستری، میاندوآب 39 نفر سرپایی، نقده 2 نفر سرپایی مثبت هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمار یک هفته اخیر نشان می‌دهد تعداد افراد بستری مراکز درمانی و فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان افزایش یافته است در این راستا لازم است بحث خود مراقبتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان بیش از این جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما