شناسهٔ خبر: 40484527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

ویروس کرونا شاید در بعضی افراد باعث ریزش مو و کچلی شود.

صاحب‌خبر -

یک متخصص بیماری های عفونی با تأکید بر اینکه تظاهرات بالینی کرونا مدام در حال تغییر است، اظهار‌کرد: کووید ۱۹ حتی امکان دارد سبب ریزش مو و کچلی شود، ولی این موارد نادر هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود مردانی با بیان این که ویروس کرونا (corona) به هیچ وجه ضعیف نشده است، اظهار‌کرد: تنها تظاهرات بالینی بیماری تغییر کرده است. هرچه تعداد بیمار در جهان زیاد شود، موارد تظاهرات متفاوت بالینی بیماری را بیشتر شاهد هستیم.

او ادامه داد: زمانی می گفتیم تب مالت بیماری هزار چهره است، ولی اکنون باید بگوییم کووید۱۹ بیماری هزار و یک چهره است. حتی میتواند سبب ریزش مو (hair loss) و کچلی شود؛ البته این موارد نادر است.

مردانی افزود: به عنوان مثال مدتی قبل سندوم کاوازاکی سر و صدای زيادي بپا کرد و اعلام کردیم این بیماری سالیان زيادي است که وجود دارد و اینک تنها چند مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که شباهت با سندروم کاوازاکی دارد؛ در حالیکه این دو بیماری از یکدیگر جدا هستند و تفاوت دارند.

این متخصص بیماری های عفونی تأکید کرد: اطلاعات ما و دنیا در مورد بیماری کووید ۱۹ بیش از چهار ماه نیست. برای همین هرروز اطلاعات مان بیشتر می شود.

ریزش مو و کچلی بر اثر کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

او ادامه داد: تا به حال هیچ واکسن کرونایی در دنیا برای تزریق به انسانها دردسترس نیست و مردم باید مواظب باشند. البته خوش بختانه تلاش ها برای تهیه واکسن (vaccine) دارد به نتیجه می رسد. واکسن آمریکایی که در تعداد محدودی استفاده شد و مقرر است مجددا روی تعداد حدود ۶۰۰ نفر امتحان شود و این نشان می دهد این واکسن ایمونوژن است و میتواند کارایی خود را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نشان دهد.

نظر شما