شناسهٔ خبر: 40473561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصمیم دانشگاه‌های همدان برای امتحانات پایان ترم

در پی ادامه‌دار شدن روند تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برنامه آموزشی الکترونیکی را در پیش گرفتند و در حال حاضر زمانی تا پایان نیم‌سال تحصیلی جاری دانشگاه‌ها باقی نمانده، برنامه امتحانی این مراکز مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه بوعلی به صورت غیرحضوری

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه بوعلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته به صورت غیرحضوری برگزار شود.

دکتر حسن ساری‌خانی با اعلام اینکه امتحانات پایان ترم دانشجویان از تاریخ ۱۴ تا ۲۹ تیرماه برگزار می شود، ادامه داد: اساتید از تاریخ ۳۱ خردادماه تا ۱۲ تیرماه برای رفع اشکالات دانشجویان در دانشگاه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شیوه برگزاری امتحانات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری منوط به نظر اساتید همان مقاطع است، درباره زیرساخت های لازم برای برگزاری امتحانات مجازی و عدم دسترسی برخی دانشجویان به اینترنت مطرح کرد: روش‌ برگزاری غیرحضوری امتحانات و ارزشیابی دانشجویانی که تجهیزات لازم برای دسترسی به اینترنت را ندارند، در حال بررسی است.  

ساری‌خانی ادامه داد: دروس عملی که امکان تدریس مجازی برای آنها وجود دارد، باید تدریس آنها تا ۱۰ تیرماه پایان یابد اما دروسی که نیاز به حضور در آزمایشگاه دارند، زمان برگزاری کلاس و نحوه ارزشیابی متعاقباً اعلام خواهد شد.

برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان به صورت حضوری

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز گفت: با توجه به ظرفیت خوابگاه ها دانشجویان رشته هایی که امکان تقسیم بندی به دو گروه را دارند، به دو گروه تقسیم می شوند و چهار هفته برای برگزاری کلاس های رفع اشکال، دروس عملی، کاروزی و کارآموزی و متعاقباً دو هفته برای برگزاری امتحانات اختصاص یافته است.   

دکتر فرهاد فراهانی افزود: دانشجویان دانشکده پیراپزشکی و توانبخشی می توانند در صورت تأیید مدیرگروه و معاونت آموزشی دانشکده و عدم تحمیل بار مالی و مطابق با قوانین و مقررات آموزشی، واحد کارآموزی را در بیمارستان ها و مراکز خصوصی شهر محل سکونت خود بگذرانند.

وی با بیان اینکه کلاس های رفع اشکال دروس نظری حتماً تشکیل می شود و حضور در کلاس ها به صورت اختیاری خواهد بود، ادامه داد: دروس عمومی شامل معارف، فارسی و زبان خارجه در روزهای جمعه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ در سالن همایش ها، سالن امتحانات دانشکده پزشکی و کلاس های موجود در دانشکده پزشکی به صورت همزمان در گروه های متعدد به نحوی که برای هر گروه دو جلسه طی دو هفته برگزار شود، برنامه ریزی شده و نمره دروس تربیت بدنی ۱ و ۲ به صورت ناتمام اعلام می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان، فراهانی بیان کرد: در زمینه حذف دروس یا حذف ترم با دانشجویان همکاری لازم به عمل می آید اما هر گونه مشکلات آموزشی متعاقب آن به عهده دانشجو خواهد بود در ضمن پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از مهرماه همانند سال های قبل انجام پذیرد.

برگزاری مجازی امتحانات در دانشگاه صنعتی

رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه اعلام کرد: روش های متفاوتی برای برگزاری امتحانات وجود دارد اما تلاش ما و درخواست دانشجویان و نظر اساتید این است که امتحانات به صورت مجازی برگزار شود.  

دکتر حسن ختن‌لو افزود: برنامه دیگر ما این است که اگر قرار شد امتحانات حضوری برگزار شود، دانشجویان غیربومی در شهر محل سکونت خود امتحان دهند به همین منظور در حال مکاتبه با دانشگاه های آزاد و پیام نور سراسر کشور هستیم تا در صورت لزم دانشجویان ما در این مراکز امتحانات دهند.  

وی ادامه داد: کمیسیون دانشگاهی استان نظر مثبتی روی بازگشایی خوابگاه ها ندارد اما در صورت اضطرار مجبور هستیم امتحانات را در فواصل زمانی معینی برگزار کنیم تا دانشجویان همزمان در خوابگاه ها حضور نداشته باشند.  

ختن لو درباره نحوه برگزاری امتحانات به صورت مجازی مطرح کرد: از قبل به اساتید اعلام شده نمرات دانشجویان را بین تمرین ها، تکالیف و امتحانات میانترم توزیع کنند و نمره زیادی برای پایان ترم نماند اما زیرساخت لازم برای برگزاری امتحان مجازی وجود دارد و از نرم افزار استفاده می کنیم و امکان برگزاری آزمون مجازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سوال های ارسالی به دانشجویان در آزمون مجازی متفاوت است و امکان تبادل آن وجود ندارد، درباره نحوه ارزشیابی دانشجویان مقطع ارشد اظهار کرد: امتحانات این مقطع نیز به صورت مجازی برگزار می شود اما به علت وجود کم دانشجو در این مقطع شرایط برگزاری آزمون راحت تر است و حتی می شود امتحانات را به شکل مصاحبه برگزار کرد. 

ختن لو درباره دروس عملی دانشجویان توضیح داد: برای تعدادی از دروس که امکان برگزاری کلاس مجازی وجود داشته با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی، فیلمبرداری و یا در قالب پروژه عملی، کلاس ها به اتمام می رسد اما برای دروسی که این امکان وجود ندارد در ابتدای ترم آینده و یا در طول آن برگزار می شود و نمره آن فعلاً به صورت ناتمام می ماند.

برگزاری حضوری امتحانات در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: امتحانات دانشگاه آزاد در تمام مقاطع به جزء برخی موارد خاص که در بخشنامه ها اعلام خواهد شد، به صورت حضوری برگزار می شود.

دکتر مرتضی قائمی ادامه داد: کلاس های مجازی تا ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد و پس از آن هر استادی صلاح ببیند می تواند کلاس حضوری رفع اشکال بگذارد.

وی ادامه داد: امکان بازگشایی خوابگاه ها وجود ندارد و دانشجویان غیربومی باید طی هفته آینده به سامانه ای که اعلام می شود، مراجعه کنند و نزدیک ترین مرکز دانشگاه آزاد به محل زندگی خود را به عنوان حوزه امتحانی مشخص کنند تا سوالات برای آنها ارسال شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در پایان بیان کرد: امتحانات دانشگاه آزاد از ۲۴ خردادماه تا ۱۹ تیرماه با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در چهار نوبت برگزار می شود.

برگزاری غیرحضوری امتحانات در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان مراکز پیام نور استان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

دکتر صفی الله صفایی ادامه داد: در برنامه پیام من امکان برگزاری امتحانات به صورت تستی وجود دارد همچنین در یک سامانه الکترونیکی که مختص دانشگاه پیام نور است، امکان برگزاری آزمون آفلاین و آنلاین در آن وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور دانشگاه این اجازه را به اساتید داده که برای دانشجویان تکلیف و کارهای پژوهشی ارسال کنند و این قسمتی از ارزشیابی و نمره پایان ترم دانشجویان باشد.

 رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان درباره دروس عملی نیز مطرح کرد: اگر دروس عملی به صورت پژوهشی است، باید انجام شود اما برای باقی دروس منتظر هستیم شرایط مهیا شود تا کلاس ها را برگزار کنیم.

تهیه از: مهدیه سلیمی، خبرنگار ایسنا

   انتهای پیام

نظر شما