شناسهٔ خبر: 40469982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان یزد :

زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود

یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود، گفت: موفقیت در مساجد نیازمند رویکردی جذاب و برنامه‌ریزی دقیق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه دراستان، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد اظهارداشت : مساجد در اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند ومساجد باید دارای جاذبیت‌های لازم در زمینه‌های معنوی و برنامه‌ها  باشد تا بتواند زمینه جذب افراد به ویژه جوانان را فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه افزود: باید این ایده و راه را به تمام جهان و به ویژه در بین مردم خودمان ترویج کنیم.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه امروز غرب به صورت بسیار سختی با مشکلات ناشی از کرونا درگیر شده گفت: در مقابل همه مشکلاتی که غرب پیدا کرده در انقلاب اسلامی ایران روحیه‌های ایثار، از خودگذشتگی و مواسات بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید یک روحانی در مساجد تنها به اقامه نماز بپردازد گفت: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند ورفتار و برخورد یک روحانی و امام جماعت باید به گونه‌ای باشد که خود به خود زمینه جذب جوانان فراهم شود.

طرح امام محله در مساجد و مناطق مختلف یزد انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست با اشاره به ضرورت توجه مساجد به مسائل مختلف جامعه گفت: طرح امام محله در مساجد و مناطق مختلف یزد انجام می‌شود و هدف این طرح ، نقش آفرینی روحانیون در رفع مشکلات محله و احیای کارکرد واقعی مساجد است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام نجیمی اظهارداشت :اینکه سازمان تبلیغات برای اینکه بتواند برای دوران پس از کرونا قدم‌های خوبی بردارد، اصلی ترین دغدغه را بر بحث امام محله گذاشته و ما اعتقاد داریم اگر ائمه جماعات به روز، توانمند باشند بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق امام مسجد برطرف کرد.

وی افزود: شناسایی، سازماندهی و توانمندسازی روحانیونی که بتوانند در مسائل محل نقش آفرین باشند یکی از مهمترین رویکردهایی است که سازمان تبلیغات استان در این راستا دنبال می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: بناداریم در سال آینده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مسجدی که امام جماعت ظهر و شب آنها یک نفر است و سنشان هم بین ۲۵ تا ۳۰ سال است را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها شروع کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما