شناسهٔ خبر: 40468754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوبخت در صحن مجلس مطرح کرد؛

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان برای مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۹۸، ۲۰ درصد افزایش یافته و دولت ۲۴۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی امروز و پس از ارائه گزارش وضعیت اقتصادی کشور از سوی نمایندگان گفت: برخی نمایندگان اعلام کردند مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش نیافته است در حالی که در سال ۹۸ این میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و دولت ۲۴۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده است.

نمایندگان می‌توانند این مسئله را از رئیس کمیته امداد جویا شوند. دولت در سال ۹۸ حداقل ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش مستمری داشته است.

او ادامه داد: به علاوه در پرداخت مستمری رزمندگان معسر از ۷۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۸، امسال به یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان رسیده ایم.

نوبخت افزود: دولت برای کاهش فقر مطلق منابع را حدود ۴ برابر افزایش داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در سیستان و بلوچستان و جنوب کشور به جای کپر ۱۰ هزار واحد خانه ساختیم و همین اقدام در خراسان جنوبی هم اجرا شد، همچنین ۴ هزار و ۱۰۰ خانه در سیستان و بلوچستان تحویل دادیم و ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد خانه در روستا‌ها یا در حال ساخت است یا آن را تحویل داده ایم.

او با بیان اینکه امروز حداقل ۵ برنامه در گزارش مطرح شد تصریح کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال، اشتغال روستایی و عشایری، جهش تولید و آمایش سرزمینی تدوین شده است و در تمام استان‌ها جهت اجرای سیاست‌های آمایش سرزمینی این مسئله یا تصویب شده که در ماه‌های آینده با سند ملی به مجلس تحویل داده می‌شود.

نوبخت گفت: کشور در شرایط سختی است و نیاز به کمک مجلس داریم؛ اگر می‌گویید نفت را در بودجه استفاده نکنیم، با وضع نابسامان مالیات برای پرداخت حقوق‌ها باید اسناد خزانه را منتشر کرد. این مسئله خلق پول جدید نیست و سیاستی ضد تورمی به شمار می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان تاکید کرد: مردم انتظار دارند از خدمات دولت و نظام بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما