شناسهٔ خبر: 40460788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس یازدهم:

تعداد قربانیان دخانیات بیشتر از کرونا است / عدم تمایل ذینفعان به اجرای قوانین ضددخانی

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین ضد دخانی توسط دولت، گفت: قطع دست سودجویان و مافیای بازار دخانیات در مجلس انقلابی یازدهم به صورت جدی احساس می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری هفته ملی مبارزه با دخانیات، گفت: طبق یافته‌های پزشکی کشیدن هر نخ سیگار 4 دقیقه عمر انسان را کوتاه می‌کند و اثرات سیگار بر روی ریه برگشت‌ناپذیر است و ترمیم نمی‌شود به گونه‌ای که مشکلات، مصائب و تلفات سیگار از کرونا بسیار بدتر است.

دخانیات سیگار

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نفع اقتصادی که در دخانیات وجود دارد شاید نیاز به قطع کردن دست‌هایی که به خاطر منافع خود سلامت ملت را به خطر می‌اندازند در این مجلس به عنوان مجلس انقلابی بیشتر احساس شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید به خاطر تامین منافع فردی، صنفی و گروهی جان و سلامت مردم به خطر بیفتد، تصریح کرد: مصرف دخانیات یکی از عوامل مستقیم و غیرمستقیم مرگ و میرها است و باعث افزایش 20 تا 50 درصدی بیماری‌ها می‌شود بنابراین مقابله با آن را باید جدی بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از عدم اجرای قوانین ضد دخانی انتقاد کرد و گفت: وظیفه مجلس پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین و یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران هم انعکاس قوانین بر زمین مانده است

ویس کرمی افزایش مالیات را در کاهش مصرف دخانیات موثر دانست و گفت باید به گونه‌ای گام برداریم که اعتیاد به سیگار سخت شود و قوانین در مورد افرادی که می‌خواهند سیگار وارد کنند و دخانیات را ترویج دهند سخت شود؛ منابع میلیاردی را برای سلامت مردم هزینه می‌کنیم از سویی با ترویج دخانیات سلامتی مردم را به خطر می‌اندازیم بنابراین نیاز است مالیات افزایش پیدا کند تا مصرف رواج پیدا نکند البته نه به این صورت که افزایش مالیات به خاطر درآمدزایی از طریق سیگار باشد بلکه هدف اصلی باید کاهش مصرف دخانیات باشد.

باید جلوی افزایش تولید دخانیات گرفته شود

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید جلوی اعتیاد مردم و تولید بیشتر دخانیات را گرفت و کار را برای کسانی که می‌خواهند از شرایط سود ببرند سخت کنیم.

وی بر ضرورت اجرای کامل و دقیق قوانین ضددخانیات تاکید کرد و گفت: به طور حتم کسانی در این رابطه ذی نفع هستند و تمایلی به اجرای قوانین ندارند بنابراین وظیفه مجلس است که نظارت مناسبی را داشته باشد و دولت هم به عنوان قوه مجریه با اجرای قوانین به رسالت سنگین خود عمل کند./

پایان پیام

نظر شما