شناسهٔ خبر: 40460224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گوی غنی و پمپئو در مورد اقدامات آتی فرآیند صلح افغانستان 

تهران- ایرنا- اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان شامگاه دوشنبه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از طریق ویدیوکنفرانس در مورد اقدامات بعدی فرآیند صلح گفت و گو کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت ریاست جمهوری افغانستان، در این ویدیوکنفرانس معاونین رییس جمهوری افغانستان، رییس شورای عالی مصالحه ملی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، سرپرست وزارت امور خارجه، زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژه وزارت امور خارجۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، فرماندار نیروهای حمایت قاطع و کاردار سفارت امریکا در کابل نیز حضور داشتند. 

در گفت وگوی صورت گرفته هر دو طرف در مورد ادامه تلاش‌های مشترک برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. 

پمپئو در این گفتگو گفت که هدف اساسی امریکا یک افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و باثبات در چارچوب تداوم روابط طولانی مدت و راهبردی میان دو کشور است. 

اشرف غنی نیز در این گفتگو نقشه راه حکومت افغانستان برای دستیابی به صلح و ثبات دایمی را تشریح کرد و گفت که باید برای یک افغانستان باثبات، واحد و آزاد تلاش‌های بیشتر صورت گرفته و نایل شدن به اهداف تعیین شده تیم‌های کاری هر دو طرف روی فراهم کردن تسهیلات بیشتر کار کنند. 

امرالله صالح معاون اول رییس جمهور افغانستان نیز تحلیل و ارزیابی خود از روزهای که کاهش خشونت صورت گرفته بود، به جلسه ارائه کرد. 

در این ویدیوکنفرانس همچنین در مورد گام‌های بعدی در راستای صلح از جمله آزادی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و سایر اقدامات مربوط به صلح، بحث و گفتگو صورت گرفت. 

نظر شما