شناسهٔ خبر: 40450742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد

افتتاح ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی همزمان با هفته دولت در منطقه آزاد اروند

موسوی با بیان اینکه در سال جاری با تدوین ۲۰ راهبرد، گام‌های بزرگی را در صنعت منطقه آزاد اروند برمی‌داریم گفت: از هفته آینده تا هفته دولت ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

صاحب‌خبر -

«سید علی موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به میزان صادرات از بنادر آبادان و خرمشهر در سال ۹۸ اظهار کرد: سال گذشته از بنادر خرمشهر و آبادان و بندر خشک شلمچه حدود یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

 

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: از این مقدار ۲۲۰ میلیون دلار آن تولیدات منطقه بوده که به کشور‌های عراق، قطر، کویت، امارات، چین، کشور‌های CIS، استرالیا و نیوزیلند صادر شده‌اند.

 

وی به کالاهای صادر شده اشاره کرد و افزود: عمده این کالا‌ها شامل مصالح ساختمانی، صنایع معدنی، فولادی، کلینکر، مواد غذایی شامل شیلات، خرما و مواد لبنی و یکسری مواد صنعتی شامل قیر و انواع مواد صنعتی بوده که مجموعا صادرات و تولیدات منطقه آزاد اروند را در برگرفته‌اند.

 

موسوی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری، خدماتی، تجاری و ... در سال ۹۸ و در مناسبت‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها برای یک‌هزار و ۲۴۵ نفر شغل به صورت مستقیم و سه‌هزار و ۷۰۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری جذب شده‌ ما در سال ۹۸، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۳ درصد رشد داشته است.

 

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری از تولیدی‌های راکد بخش صنعت نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در بخش صنعت در سال گذشته که سال رونق تولید بود، علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های یاد شده، تعداد ۱۰ تولیدی راکد را با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به چرخه تولید برگرداندیم.

 

وی ابراز کرد: در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده، با تدوین ۲۰ راهبرد، گام‌های بزرگی را در صنعت منطقه برمی‌داریم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از هفته آینده تا هفته دولت ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی را در منطقه تحت عنوان هر هفته یک پروژه به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 

موسوی یاد آور شد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف اعم از تولید انواع دستمال کاغذی، لامپ LED، فیلم تک لایه‌ای پلی اتیلن، پودر لباسشویی، بازسازی و نوسازی دستگاه‌های فتوکپی، انواع بوگیر، تولید روغن گردو و بسته‌بندی مواد غذایی، تولید انواع قیر و انواع محصولات بتنی و همینطور مسئله مجتمع تجاری و بازار سنتی آبادان و تولید دستکش و محصولات یکبار مصرف است که از هفته آینده با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسند.

 

پایان پیام/660

نظر شما