شناسهٔ خبر: 40447896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد:

شهرداری مشهد برای تامین مسکن ارزان قیمت اقدام کند

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: از شهردار و اعضای شورا تقاضا می کنم در راستای اجرای بند ۲۱ ماده ۵۵ شهرداری‌ها که اجازه تامین خانه‌های ارزان قیمت را به شهرداری داده ‌است با ارائه طرح یا لایحه ای در این زمینه اقدام فوری انجام دهند.

صاحب‌خبر -

شهناز رمارم روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین باید با سازمان‌های ذی صلاح به خصوص آستان قدس رضوی همکاری داشت تا گامی هرچند کوچک برای تامین خانه برای شهروندان برداریم.

وی ادامه داد: افزایش سرسام آور اجاره بها در مشهد کانون خانواده‌ها را در معرض از هم گسیختگی قرار داده ‌است و حداقل ۵۰ درصد به اجاره بهای مستاجران در سال جاری افزوده شده و آنها را با مشکل مواجه کرده‌است به طوری که امروز در مشهد قشر متوسط جامعه به سمت حاشیه‌نشینی رفته ‌است و کلانشهر مشهد به رغم اینکه موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد یکی از  بزرگترین کلونی‌ و کانون‌های حاشیه نشینی را در خود جای داده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت:مشاهده چهره های رنجور کودکان، سالخوردگان، مردان و زنانی که برای یافتن لقمه نانی سر در زباله کرده‌اند یا چشم انتظار خیریه ها هستند در کنار مشاهده معتادانی که پل‌ها و مناطق شهر را مکانی برای لولیدن خود انتخاب کرده‌اند یا مشاهده زنان بی سرپرستی که تن و جان خود را در گرو سیرکردن شکم فرزندان گذاشته‌اند بزرگترین سند کم کاری ما و دیگر سازمان‌هاست.
رمارم افزود: افراد برخوردار از رفاه مادی نمی‌توانند درکی از زندگی مردم داشته باشند، فقر و نداری برای مدیری که از همه لحاط امکانات برای او فراهم و ارتباط حداقلی با مردم دارد بیگانه است. 
وی از منتخبان جدید مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز خواست پارلمان شورایی را بازوی قدرتمند مجلس بدانند و انتخاب رییس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی از خطه خراسان رضوی را فرصت مغتنمی برای رسیدن مشهد به حقوق قانونی و توسعه  متوازن این کلانشهر دانست و بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با آغاز سال پایانی شورای پنجم شهر مشهد باید با تمرکز بر  وظایف قانونی و یادآوری شعارهای انتخابی به محاسبه عملکرد بپردازیم و از زمان باقیمانده برای جبران کاستیها استفاده کنیم.
رمارم افزود: طی روزهای اخیر در راستای تحقق وعده‌های شورای پنجم، شهردار مشهد حکم یک مدیر زن را بعد از مدت‌ها و پس از فراز و فرودهای مختلف امضا کرد.

نظر شما