شناسهٔ خبر: 40445331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیوزیلندی‌ها هم به قتل «جورج فلوید» اعتراض کردند

هزاران نفر از مردم نیوز‌یلند امروز در اعتراض به کشته شدن بی‌رحمانه «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا به تظاهرات پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، امروز (دوشنبه)، هزاران نفر از مردم نیوزیلند به نشانه اعتراض به مرگ «جورج فلوید»، سیاه پوست آمریکایی که هفته گذشته به دست پلیس بی‌رحمانه کشته شد، به خیابان‌ها ریختند و به تظاهرات پرداختند. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، معترضان نیوز‌یلندی در همبستگی با جورج فلوید، شعار «زندگی سیاهپوستان مهم‌ است» را سر دادند. 

این اعتراضات تنها بخشی از اعتراضاتی است که در جهان اتفاق می‌افتد. اعتراضات دیگر در شهر‌هایی چون لندن و برلین و کشور‌هایی چون استرالیا و هلند بالا گرفت. 

معترضان در شهر آوکلند نیوزیلند، در این راهپیمایی دست‌های خود را به نشانه وحدت مشت کردند و پلاکارد‌هایی را با عناوین «عدالت برای جورج فلوید» و «آیا ما بعدی هستیم؟» به دست گرفتند.  

برخی از ویدئو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که این معترضان، در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر آوکلند تجمع کرده‌اند و این پلاکارد‌ها را به دست گرفته‌اند. 

بر اساس گزارش رویترز، همچنین بیش از صد نفر از مردم نیوزیلند در پایتخت این کشور، شهر «ولینگتون»، از ساختمان پارلمان این کشور تا سفارت آمریکا به تظاهرات پراختند و شعار «زندگی سیاهپوستان مهم است» را سر دادند.  

درست دوشنبه هفته گذشته بود که یک افسر پلیس سفید‌پوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، زانو‌های خود را روی گردن جورج فلوید قرار دادند و او را به قتل رساندند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما