شناسهٔ خبر: 40445092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های زندانیان کردستانی ارائه می‌شود

مدیرکل زندا‌ن‌های استان کردستان گفت: خانواده‌های زندانیان تحت آموزش‌های با محوریت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مراد فتحی پیش‌از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده‌های زندانیان با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر دوره‌های آموزشی اظهار داشت: در این دوره‌ها که میان سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی منعقد شده، مهارت‌های اخلاقی و زندگی با هدف پیشگیری از مفاسد اخلاقی و عدم مواجه شدن خانواده‌های زندانیان با آسیب‌های اجتماعی در غیاب سرپرست خانواده ارائه می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی مطالبی پیرامون امنیت اخلاقی، روش‌های علمی کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی، استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی، راه‌های کنترل خشم و سایر مهارت‌های اساسی زندگی ارائه می‌شود.

مدیرکل زندا‌ن‌های استان کردستان جامعه هدف این دوره‌های آموزشی را همسران زندانیان دارای محکومیت قطعی بیش از 6 ماه و فرزندان زندانیان در معرض خطر 15 سال به بالا خواند و گفت: در پایان این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر نیز اعطا خواهد شد.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر این دوره‌های آموزشی، کمیته‌ای متشکل از مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، نماینده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی نظارت‌های عالیه را بر حسن اجرای دوره‌ها خواهند داشت.

فتحی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این دوره‌های آموزشی، شاهد کاهش و کنترل آسیب‌ها اجتماعی در میان خانواده‌های زندانیان کردستانی باشیم.

فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در سال‌های گذشته بسیار خوب برگزار و مورد استقبال خانواده‌های زندانیان قرار گرفت؛ اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مستمر و هدفمند به خانواده‌های زندانیان، تأثیر بسیاری در توانمندسازی و آگاه‌سازی این قشر از جامعه و نهایتاً پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.

قدسی با اشاره به مشکلات پیش‌روی خانواده‌های زندانیان اظهار کرد: خانواده‌های زندانیان نیازمند به‌عنوان جزئی از جامعه هدف این مجموعه، هیچ‌گاه فراموش نخواهند شد و در آینده نیز با به‌کاگیری تمام توان و قوا و با همکاری دستگاه‌های متولی، گام‌های موثری در راستای حل موانع پیش‌روی این خانواده‌های آسیب‌پذیر از جمله «مشکلات تحصیلی فرزندانشان»، برداشته می‌شود.

انتهای پیام/486/ ت

نظر شما