شناسهٔ خبر: 40433320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرائی شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در اوایل بامداد امروز یک فقره آتش‌سوزی با تلاش محیط‌بانان و اهالی منطقه حفاظت شده کرائی مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، بهروز نجاتی امروز اظهار کرد: این آتش‌سوزی در اوایل بامداد روز یکشنبه در حوالی روستای آبگنجی و در محدوده منطقه حفاظت شده کرائی، در اثر سرایت آتش ناشی از سوزاندن عمدی بقایای گیاهی برداشت محصولات کشاورزی به مراتع منطقه اتفاق افتاده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با بیان اینکه این آتش‌سوزی با تلاش محیط‌بانان و اهالی منطقه مهار شد، بیان داشت: متاسفانه عدم پایبندی به قانون باعث شده تا عده زیادی از کشاورزان بدون توجه به عواقب، خطرات و مضرات آتش زدن کاه و کلش و برای راحتی کار خود در شخم زدن اقدام به آتش زدن کلور باقی‌مانده در مزارع کنند.

وی افزود: این عمل علاوه بر آلودگی هوا و از بین رفتن حاصل‌خیزی خاک، به راحتی در اثر وزش باد می‌تواند به مراتع و جنگل‌های اطراف سرایت و باعث وارد نمودن خسارات جبران ناپذیری به طبیعت، زیستگاه‌ها و تنوع زیستی آن مناطق شود.

به گزارش فارس، منطقه حفاظت شده کرائی با وسعتی بالغ بر ۶٠ هزار هکتار مهم‌ترین زیستگاه قوچ و میش وحشی در استان خوزستان است که در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شوشتر واقع شده است.

انتهای پیام /ر

نظر شما