شناسهٔ خبر: 40431902 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آقای ابراهیم حاجی زاده مطرح کرد؛

هشدار مديرکل بورس و اعزام دانشجويان به مؤسسات غيرمجاز

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از پلمپ مؤسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور با نام خوارزمی به دست پلیس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، آقای ابراهیم حاجی زاده گفت: متأسفانه برغم تذکرات و اطلاع رسانی‌های این اداره کل عده‌ای تحت عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور، بدون دانش و شرایط لازم برای این موضوع کاملاً تخصصی، با ارائه اطلاعات نادرست و ناصحیح اقدام به فعالیت غیرمجاز کرده‌اند و برای ترغیب و ایجاد انگیزه کاذب در متقاضیان، برخلاف واقعیت‌ها درباره اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در خارج از کشور، در فضای مجازی بصورت گسترده تبلیغ می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه در مواردی پس از اخذ مبالغ بسیار زیاد از متقاضیان و پیگیری نکردن فرآیند پذیرش و اعزام، موجب فریب، گمراهی و سردرگمی آنان می‌شوند گفت: به این افراد و موسسات غیرمجاز هشدار داده می‌شود این فعالیت‌های غیرقانونی را متوقف کنند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود، به منظور صیانت از حقوق شهروندان با همراهی و مشارکت همکاران در پلیس امنیت و پلیس فتا پیگیر برخورد قانونی با این فعالیت‌هاست.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان افزود: در هفته گذشته دفتر یکی از این نوع مؤسسات غیرمجاز به عنوان مصداقی از این نوع فعالیت، تحت عنوان "خوارزمی" که در فضای مجازی به روش‌های ارسال پیامک و ... تبلیغ غیرواقعی فراوانی را برای جذب متقاضیان انجام می‌داد با هماهنگی حراست سازمان امور دانشجویان و پلیس امنیت پلمپ شد.
حاجی زاده تاکید کرد: از والدینی که برای اعزام فرزندان عزیزشان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نیازمند مشورت هستند تاکید می‌شود صرفا با مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند مشورت کنند که اسامی این نوع مؤسسات در سایت این اداره‌کل به نشانی Scholarship.Saorg.ir در دسترس عموم است.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: خانواده‌ها باید تمام اطلاعات در مورد تایید دانشگاه، رشته مورد تقاضا، هزینه‌های تحصیل و زندگی، تعرفه‌ها و ... را قبل از هر نوع تعهد و امضا قراردادی، بررسی دقیق و کنکاش کنند.

نظر شما