شناسهٔ خبر: 40426633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دست اندازهای دوران شکوفایی بورس

تحلیلگر بازار بورس اختلال در ارائه خدمات آنلاین به سهامداران برای انجام معاملات و بی‌توجهی کارگزاری‌ها و شرکت پشتیبان به مسئولیت خود در این زمینه و جبران خسارت را دست انداز رونق بازار بورس دانست.

صاحب‌خبر -

میلاد ویسمه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه باید ساختارها و زمینه برای رشد بورس کشور ایجاد و راه هموار شود، اظهار کرد: ۱۰۸ کارگزاری بورس مجوز رسمی فعالیت از سازمان بورس دارند، اما این شرکت‌ها برای ارائه خدمات آنلاین با مشکلاتی مواجه هستند که در نهایت این مسائل و مشکلات گریبانگیر سهامداران می‌شود و پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها برای ایجاد دسترسی آنلاین به صفحه معاملات برای کاربران خود می‌بایست به چند شرکت محدود خدمات آنلاین که سالیان زیادی است انحصارطلبی را پیشه کار خود کرده‌اند محدود باشند.

ویسمه‌ای بیان کرد: در دو سال گذشت بازار بورس پذیرای تعداد زیادی از مردم بوده است به طوری که هم اکنون در هر روز کاری حدود ۵۰ هزار نفر کاربر به بورس ایران افزوده می‌شود، اما متاسفانه اکثر این شرکت‌های پشتیبان خدماتی که باید را ارائه نمی‌کنند.

این تحلیلگر بازار بورس با تاکید بر این که مهم‌ترین مسئله ارائه خدمات آنلاین به سهامداران برای دسترسی سریع و انجام معاملات است، افزود: متاسفانه این شرکت‌ها هزینه‌ای را برای ارتقاء خود در نظر نمی‌گیرند و همچنان با سیستم سنتی پیش می‌روند.

ویسمه‌ای گفت: این مسئله باعث شده است در چند ماه اخیر به ویژه طی سه روز معاملاتی گذشته حدود ۶۰ کارگزاری که از سیستم شرکت رایان هم افزا استفاده می‌کنند دچار اختلالات شدید شوند که با این شرایط حتی کاربران و مشتریان قادر به ورود به صفحه معاملاتی خود نبودند.

وی ادامه داد: با توجه به این که این اختلال از پیش اطلاع داده نشده، موجب بروز ضرر و زیان بسیار زیادی به کاربران شده است شرکت پشتیبان و کارگزاری‌های بورس که مسئولیت جبران خسارت را به عهده دارند باید پاسخگو باشند.

این تحلیلگر بازار بورس افزود: با وجود این مسئولیت، شرکت و کارگزاری‌ها نه تنها نسبت به جبران خسارت و دلجویی از مشتریان خود اقدام نمی‌کنند بلکه حتی پاسخگوی مشتریان نمی‌باشند.

وی اظهار کرد: برای یک بار هم که شده باید دلسوزانه و از نگاه یک مشتری به این موضوع نگاه شود و مثل هر بار با بی‌تفاوتی و ساده از کنار این مسئولیت ناشی از عدم نظارت صحیح  خود این مجموعه‌ها، عبور نکند و مشتریان زیان ده را در راستای احقاق حقوق از دست رفته و جبران خسارت وارده یاری کنند.

این تحلیلگر بازار بورس تاکید کرد: در صورتی که نمی‌توانند با این شرکت‌های خسته اتمام حجت کنند باید برای سلب اجازه فعالیت اقدام شود و باید توجه داشت جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان بسیاری هستند که می‌توانند مسئولیت این عرصه را به عهده بگیرد و مشکلات ارائه خدمات رفع شود.

وی یادآور شد: در صورتی که تصاحب سکوی اول بورس در دنیا هدف گذاری شده و شکوفایی در این عرصه مورد نظر قرار داشته باشد نیاز است به این موارد و موانع توجه شود و نباید با دست اندازهای اینچنینی بازار را از رونق انداخت.

انتهای پیام/و

نظر شما