شناسهٔ خبر: 40418802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادارت کالا از گمرکات استان بوشهر به 28 کشور

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی دو ماهه سال جاری، از طریق گمرکات استان بوشهر به 28 کشور دنیا صادرات صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهروز قره بیگی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی مدت یاد شده از طریق گمرکات این استان به 18 کشور آسیایی، 6 کشور اروپایی، سه کشور آفریقایی و یک کشور آمریکای جنوبی صادرات صورت گرفته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته نیز از طریق گمرکات این استان به 39 کشور صادارات صورت گرفته است، افزود: بیشترین حجم صادرات گمرکات استان بوشهر طی دو ماه سال جاری مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان، قطر، کامرون، عراق، برزیل، کره جنوبی و هند بوده است.

وی به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان طی فررودین و اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت بالغ بر سه میلیون و 724 هزار تن کالا به ارزش حدود 823 میلیون و 816 هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره بیگی اضافه کرد: همچنین صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان در دو ماهه سال 1399، حدود سه میلیون و 720 هزار تن کالا به ارزش حدود 821 میلیون و 478 هزار دلار  بوده است.

 وی یادآور شد: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را شامل می‌شود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی این میزان صادرات صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر نشان از همت و تلاش کلیه دست اندرکاران اقتصاد کشور به ویژه کارکنان گمرک می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما