شناسهٔ خبر: 40408582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خبر مشروح ۲۰ شنبه ۱۰ خرداد ۹۹

هشدار رئیس جمهور درباره بازگشت به روزهای گذشته در صورت سهل انگاری در مقابله با ویروس کرونا در صدر خبرهای این ساعت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس جمهور تاکید کرد: هرگونه تساهل در مقابله با ویروس کرونا، ممکن است، کشور را با موج دیگری از این بیماری مواجه کند.
آقای روحانی گفت: دستورالعمل‌ها همچنان باید رعایت شود، زیرا امکان بازگشت به شرایط قبل کرونا، به زودی امکان پذیر نیست. آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که در آستانه سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد، یاد و نام امام راحل را هم گرامی داشت.

*
وزیر بهداشت در سفر به مشهد مقدس گفت: ایران در مبارزه با کرونا، از کشور‌های پیشتاز دنیا است.
<div id="video-display-embed-code_290448" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795830/290448?width=400&height=300"></script></div>

*
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به فعال شدن همه بازار‌ها، روند تأمین و انتقال ارز حالت عادی به خود گرفته است.
همتی درباره تامین ارز متقاضیان واردات اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳.۷ میلیارد دلار از روش‌های مختلف اعلامی بانک مرکزی برای واردات تأمین شده است. رئیس کل بانک مرکزی افزود: روند صادرات و برگشت ارز هم اکنون مثبت است و تأثیرات آن در بازار مشهود خواهد بود. با دستور رئیس کل بانک مرکزی، صادرکنندگانی که پارسال صادرات داشتند تا پایان تیر باید ارز خود را به نیما برگردانند یا به روش‌های اعلامی بانک مرکزی، در اختیار متقاضیان واردات کالا و خدمات قرار دهند.

*
خدمات بیمه شخص ثالث بدون نیاز به نسخه فیزیکی و کاغذی، ارایه می‌شود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بستر لازم برای صدور بیمه نامه‌های الکترونیکی از ۴ ماه پیش ایجاد شده و هم اکنون همه شرکت‌های بیمه آماده هستند تا بیمه شخص ثالث الکترونیکی صادر کنند و این موضوع به همه شرکت‌ها بخشنامه شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بیمه مرکزی و وارد کردن این کد یکتا نسخه چاپی بیمه خود را تهیه کنند با این حال لزومی به داشتن بیمه‌نامه فیزیکی نیست.
سلیمانی تصریح کرد: امکان دسترسی به سامانه اطلاعاتی بیمه به پلیس راهور داده شده و پلیس می‌تواند اطلاعات مربوط به بیمه افراد را بررسی کند.
*
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای احترام به سلامت مردم، مراسم سالروز ارتحال امام خمینی، امسال در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.
آقای انصاری البته گفت: در روز ۱۴ خرداد، در شهر‌های سفید از نظر شیوع کرونا، زمینه برگزاری مراسم وجود دارد ...
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) افزود: مراسم سالگرد ارتحال امام، در برخی کشور‌های اسلامی از جمله عراق و لبنان هم برگزار خواهد شد.
 
<div id="video-display-embed-code_290449" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795830/290449?width=400&height=300"></script></div>
*
چهارمین نفتکش حامل سوخت ایران برای کاراکاس در بندرء تاسیسات پالایشگاهی ونزوئلا پهلو گرفته است.
کشتی «فاکسون» شامگاه پنج شنبه وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد. پیش از این هم نفتکش‌های «فورچون»، «فارست» و «پتونیا» وارد بنادر ونزوئلا شده‌اند. به زودی پنجمین و آخرین نفتکش وارد دریای کارائیب می‌شود تا به سمت آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا حرکت کند.
*
کاپیتان نفتکش «فورچون» نخستین شناور از ناوگان ۵ فروندی وارد شده به بندر «ال پاتیا» در گفتگویی کوتاه گفته: ما با عبور از کانال سوئز، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، اقیانوس اطلس و دریای کارائیب وارد آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شدیم. کاپیتان نفتکش «فورچون»، با اشاره به استقبال مقامات ونزوئلا از این نفتکش گفت: پس از ورود ما به آب‌های انحصاری اقتصادی ونزوئلا، شناور‌های نظامی این کشور، و بالگرد‌های هوا ـ دریای ارتش ونزوئلا، به صورت کاملا حرفه‌ای، ما را تا بندر «ال پالیتا» اسکورت کردند.
کاپیتان نفتکش «فورچون» افزود: این سفر، مطابق قوانین بین المللی تجارت آزاد، حقوق دریانوردی و آزادی کشتیرانی بوده، و بدون هیچگونه تخطی از پروتکل‌ها صورت گرفته. او گفت: در طول مسیر حدود ۱۴ هزار کیلومتریء طی شده، همه سامانه‌های ارسال سیگنال ردیابی مانند همیشه روشن بوده است.

*
تبعیض نژادی، زخمی قدیمی در نظام سرمایه داری آمریکا که با قتل یک سیاهپوست به دست پلیس دوباره سر باز کرده و موجی از اعتراضات را در شهر‌های مختلف آمریکا درپی داشته. اعتراض‌ها، چهار روز پس از جنایت، گسترده‌تر شده است.

نظر شما