شناسهٔ خبر: 40401178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

۳۰دستگاه دمنده برای مهار آتش سوزی خائیز فراهم شد

عیسی فتحی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی رایزنی با استان های همجوار تعداد ۳۰دستگاه دمنده برای مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز فرستادیم.

صاحب‌خبر -

غلامحسین حکمتیان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: خواستار همکاری مردم و دوستداران محیط زیست برای عزیمت به محل آتش‌سوزی و کمک برای مهار آتش سوزی شوند.

وی اظهارکرد: با وجود تلاش نیروهای منابع طبیعی استان و شهرستان برای خاموش کردن آتش اما به علت وزش باد شدید آتش‌سوزی گسترش یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش سوزی از ساعات اولیه روز پنج شنبه شروع حادثه و با مشاهده حجم آتش نیروهای منابع طبیعی استان و شهرستان کهگیلویه، مردم و دوستداران محیط زیست برای عزیمت به محل آتش‌سوزی برای مهار آتش راهی خائیز شدند.

حکمتیان اصل با اشاره به پراکندگی آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز تصریح کرد: نیروهای انسانی در محاصره ریزش کوه قرار دارند.

وی از مردم و مسئولان برای مهار هرچه سریع ‌تر آتش و تلاش برای به حداقل رساندن خسارت‌ها درخواست کمک کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز هم اکنون در آتش می‌سوزد. با توجه به سخت گذر بودن منطقه از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضای نیرو، تجهیزات و امداد رسانی داریم.

حکمتیان اصل بیان کرد: با توجه به وزش باد و شدت پیشروی آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز، حضور بالگرد آب پاش برای مهار حادثه ضروری است.

انتهای پیام

نظر شما