شناسهٔ خبر: 40399913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک جوان آمریکایی در حمله پلیس کشته شد

تهران – ایرنا – در ادامه ناآرامی‌ها در آمریکا و حمله نیروهای پلیس به افراد معترض به قتل یک شهروند سیاهپوست بدست پلیس سفید پوسته در ایالت مینه سوتا، ساعاتی پیش یک جوان ۱۹ ساله در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته شد. 

صاحب‌خبر -

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه با انتشار این خبر افزود:  پلیس دیترویت با صدوربیانیه‌ای اعلام کرد که روزجمعه (روز گذشته) این جوان آمریکایی در پی تیراندازی به سوی جمعیت معترضان از پای درآمد. 

همچنین دهها نفر از افراد معترض در ایالت مینه سوتا از سوی پلیس دستگیر شده اند.

ترامپ روز گذشته معترضان به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست را در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا ، اراذل و اوباش دانست و تهدید کرد، هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش قرار خواهند گرفت.
بنابراین گزارش «جیمز گریگ»  (James Craig) رئیس اداره پلیس دیترویت در واکنش به آشوب و اعتراض‌هایی که درپی قتل یک شهروند سیاهپوست به دست یک پلیس سفید پوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه سوتا، سراسر آمریکا را فراگرفته است گفت: اجازه نخواهم داد تا یک اقلیت کوچک، جانیان، به اینجا بیایند و به نیروهای گلیس حمله ور شده و باعث ایجاد ناامنی در جامعه شوند، ما تحمل این کار را نداریم. 
شبکه خبری سی ان ان اشاره‌ای به هویت این جوان کشته شد در دیترویت ایالت میشیگان نکرد. 
به گزارش ایرنا، ‌ آشوب و ناآرامی‌ها که اکنون به سراسر آمریکا کشانده شده در پی اقدام «درک شووین - Derek Chauvin» پلیس سفیدپوست آمریکایی علیه یک سیاهپوست در ایالت مینه‌سوتا صورت گرفت که مرگ این شهروند را به همراه داشت. 
جورج فلوید ششم خرداد پس از آنکه درک شووین با گذاشتن زانویش روی گردن او که روی زمین خوابانده شده بود، جان سپرد.  
اگرچه پلیس قاتل جورج فلوید بازداشت و ساعاتی بعد با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد، اما این اقدام، نتوانسته آتش خشم مردم آمریکا را فرو نشاند. 
اکنون موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید رسیده به گونه‌ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند. 

***۱۳۰۲**
 

نظر شما