شناسهٔ خبر: 40399234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

جزییات امتحانات حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان تشریح شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جزئیات امتحانات حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان در دوره متوسطه و امتحانات نهایی پایه دوازدهم را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استان کرمانشاه، محمدرضا بسامی گفت: امسال به دلیل شرایط خاص و تعطیلی مدارس در سطح کشور، امتحانات دانش‌آموزان به دو شیوه حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم و امتحانات پایه نهم  حضوری است و در دوره ابتدایی ارزشیابی دانش‌آموزان به شیوه توصیفی و بدون نیاز به حضور آن‌ها در مدارس توسط معلم انجام خواهد شد همچنین امتحانات هماهنگ پایه ششم حذف شده است.

بسامی در ادامه افزود: در دوره متوسطه اول، ارزشیابی دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم به شیوه غیرحضوری و توسط معلم انجام می‌شود اما دانش‌آموزان پایه نهم به جهت اهمیت نمرات آنها در هدایت تحصیلی باید در امتحانات حضوری غیرهماهنگ استانی شرکت کنند، همچنین در دوره متوسطه دوم نیز دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در امتحانات غیرحضوری شرکت کرده و ارزشیابی آن‌ها با محوریت معلم انجام می‌شود اما در پایه دوازدهم نظری که امتحانات نهایی و غیر نهایی (داخلی) است دانش‌آموزان از 17خرداد باید برای امتحانات حضوری آماده باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به نحوه برگزاری ارزشیابی کارگاهی هنرجویان نیز اظهار داشت: ارزشیابی پایانی خرداد ماه 99 دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، صورت می‌پذیرد و در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان‌های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود، همچنین ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارتی کاردانش به صورت حضوری از تاریخ 99/3/6 لغایت 99/5/15 برگزار می‌شود.

وی درباره امتحانات پایه دوازدهم تصریح کرد: در پایه دوازدهم، نمرات دانش‌آموزان در کنکور سراسری تأثیر دارد به همین دلیل امتحانات حضوری است، امتحانات نهایی از 17 خرداد آغاز می‌شود و حوزه‌های امتحانی استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته‌اند و این اقدام در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌پذیرد.

نظر شما