شناسهٔ خبر: 40394904 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پس از بازداشت خطیب مسجد الاقصی؛

بيانيه اسماعيل هنيه درباره قدس و مسجد الاقصي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس): از همه فلسطینی‌ها می‌خواهیم، از هر راه و وسیله‌ای به دفاع از مسجد الاقصی بپردازند.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای اقدامات اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی و مسجد الاقصی از جمله بازداشت شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه خبری حماس، اسماعیل هنیه دیروز (جمعه) در واکنش به اقدامات اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی و مسجد الاقصی بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: اقدامات نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در قدس اشغالی و مسجد الاقصی را پیگیری می‌کنیم، همه این اقدامات با هدف تحکیم سلطه صهیونیست‌ها بر قدس اشغالی، یهودی کردن این شهر و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی صورت می‌گیرد. این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی در حال انجام اقداماتی علیه فلسطینی هاست که آخرین مورد آن، بازداشت و تبعید شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود وی به مسجد به علت درخواست وی از فلسطینی‌ها برای دفاع از مسجد الاقصی است.
- ما تصمیم رژیم اشغالگر درباره تبعید شیخ عکرمه صبری از مسجد الاقصی را محکوم و آن را نقض آشکار حق عبادت و آزادی در دسترسی به مسجد الاقصی و بخشی از تلاش‌های رژیم اشغالگر صهیونیست در خالی کردن مسجد الاقصی از نمازگزاران می‌دانیم.
- به رژیم اشغالگر صهیونیست درباره تلاش برای اعمال طرح‌های خبیثانه با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده به دلیل کرونا، هشدار می‌دهیم و می‌گوییم این گونه اقدامات، هرگز اجرا و بر ملت، مقدسات و اراضی فلسطین تحمیل نخواهد شد.
- از محافظان و نگهبانان مسجد الاقصی که در انجام وظایف دینی، ملی و انسانی خود در دفاع از مسجد الاقصی کوتاهی نکردند، تشکر می‌کنیم و از همه فلسطینی‌ها می‌خواهیم از هر راه و وسیله‌ای به دفاع از مسجد الاقصی خصوصا در مقابل خواسته‌های مکرر صهیونیست‌ها و افراط گرایان برای یورش به مسجد الاقصی بپردازند، ما هشدار می‌دهیم از هیچ گونه تلاش برای یورش به مسجد الاقصی یا تحمیل واقعیت‌ها بر آن، نخواهیم گذشت.
- از عبدالله دوم پادشاه اردن و رهبران و حاکمان کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم به مسئولیت و وظایف دینی و تاریخی خود در برابر آنچه در قدس و مسجد الاقصی صورت می‌گیرد، عمل کنند و برای متوقف کردن طرح‌ها صهیونیست‌ها اقدام کنند.
فوزی برهوم، سخنگوی حماس در واکنش به مخالفت صهیونیست‌ها با اقامه نماز در حرم ابراهیمی تاکید کرد، این اقدام شکل دیگری از تجاوز به حقوق ملت فلسطین در سایه سکوت مجامع بین المللی و تلاش‌های کشور‌های منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

بیانیه فوزی برهوم در واکنش به مخالفت صهیونیست ها با اقامه نماز در حرم ابراهیمی
به گزارش پایگاه خبری جنبش حماس، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در جلوگیری از اقامه نماز در حرم ابراهیمی، شکل دیگری از تجاوز به حقوق ملت فلسطین و مقدسات آن‌ها در سایه سکوت بین المللی و تلاش‌های کشور‌های منطقه برای عادی سازی روابط با تل آویو است.
فوزی برهوم خاطر نشان کرد، چنین سیاست‌هایی علیه ملت، اراضی و مقدسات فلسطینی‌ها باعث توقف تلاش‌های ملت مبارز فلسطین در رسیدن به آزادی نخواهد شد و عقاید آن‌ها را در خصوص مقاومت و پایداری تغییر نخواهد داد.
در این بیانیه آمده است، مقاومت در برابر اشغالگران و دفاع از حقوق ملت فلسطین، یک اقدام مقدس و یک وظیفه جمعی است و نباید کسی از آن چشم پوشی کند. برای این کار باید فعالیت‌های مشترک مردمی و ملی فلسطینی‌ها در عرصه‌های مقاومت خصوصا در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس افزایش یابد تا باعث ایجاد قدرت بازدارندگی و پیروزی شود.

نظر شما