شناسهٔ خبر: 40386896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهارت آموزی بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت:استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و تجمیع منابع و امکانات مهارت آموزی می‌تواند بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار در استان فراهم نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛افشین کریمی در اولین جلسه شورای مهارت استان در سال ۹۹ با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از مهارت به عنوان مولفه‌ای مهم در ایجاد اشتغال پایدار نام برد و اظهار داشت: مهارت آموزی برای جوانان جویای کار یک مزیت در آغاز کسب و کار محسوب می‌شود و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری دریافت نیاز‌های آموزشی از دستگاه‌های اجرایی را برای تدوین برنامه‌های مهارتی یک ضرورت دانست و افزود: بررسی و اولویت بندی برنامه‌های آموزشی براساس نیازسنجی صورت گرفته، تهیه تقویم آموزش مهارتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، بررسی راهکار‌های توسعه فضا‌ها و تجهیزات آموزشی و پیگیری توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای تحقق اهداف اولویت دارد.

او توانمندسازی افراد آسیب دیده را از طریق آموزش مهارت بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه، دانشگاه‌های بسیاری فعالیت دارند، اما مقوله مهارت آموزی و ارتقای توان مهارتی نیروی انسانی خیلی مورد توجه نهاد‌های علمی نبوده است.

کریمی تحقق اهداف پیش بینی شده را در استان و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی توسعه‌ای استان را ناشی از برنامه ریزی دقیق و کارآمد اعلام کرد و عنوان داشت: کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته، بهبود فضای کسب و کار و افزایش میزان جذب سرمایه گذاری کار بسیار مطلوبی بود و با تقویت نیروی‌های ماهر روند اشتغالزایی تداوم می‌یابد.

او در خاتمه همکاری سازمان فنی و حرفه ای، صدا و سیما و رسانه‌ها را برای ترویج و تقویت فرهنگ کار مهم دانست و گفت: شورای مهارت در شهرستان‌ها نیز فعال می‌شود و فرمانداران نیز بطور منظم گزارش کار و نحوه فعالیت شهرستان‌ها را اعلام خواهند کرد تا همکاری و هماهنگی لازم شکل گیرد.

انتهای  پیام/ز

نظر شما