شناسهٔ خبر: 40385384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره آتش نشانی شهرداری پلدختر:

آتش ۱۰ هکتار از مزارع گندم «پلدختر» را خاکستر کرد

پلدختر- رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر از حریق ۱۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان خبر داد و گفت: این آتش سوزی گسترده با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان و مردم محلی اطفاء شد.

صاحب‌خبر -

آیت فرخ پور عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی در مزارع گندم در حال برداشت روستای «هلوش» از توابع شهرستان پلدختر یک تیم سنگین اطفای حریق از آتش‌نشانان شهرداری به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این آتش سوزی که به علت بُعد مسافت، وزش باد و گرمای هوا به سرعت در حال گسترش بود منجر به از بین رفتن بخش وسیعی از مزارع گندم منطقه شد.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر گفت: این آتش سوزی که به بحران برای کشاورزان منطقه تبدیل شده بود، با تلاش نفس گیر آتش نشانان، مردم روستا به ویژه جوانان و کشاورزان مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط و سایر مزارع به عنوان تنها منبع درآمد کشاورزان منطقه جلوگیری به عمل آمد.

فرخ پور افزود: هر ساله وقوع آتش سوزی‌ها در فصل برداشت باعث هدر رفته دسترنج کشاورزان و محصولات آنان می‌شود که جلوگیری از این معضل توجه مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان این که این آتش سوزی تلفات جانی نداشت اما ۱۰ هکتار از مزارع گندم را خاکستر کرد، یادآور شد: علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان امر در دست بررسی است.

نظر شما