شناسهٔ خبر: 40385069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بزرگداشت هنرمند شهید کریمداد ماهیگیر به صورت آنلاین برگزار می‌شود

نخستین مراسم بزرگداشت هنرمند شهید کریمداد ماهیگیر در فضای مجازی، با حضور و اجرای هنرمندان شهرستان میناب و دوستداران این شهید والامقام برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میناب، نخستین مراسم بزرگداشت هنرمند شهید کریمداد ماهیگیر در فضای مجازی، با حضور و اجرای هنرمندان شهرستان میناب و دوستداران این شهید والامقام امروز از ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن هنرهای نمایشی شهرستان میناب و تلوزیون اینترنتی شرجی پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق این برنامه را مشاهده کنند.

 کریمداد ماهیگیر در 15 تیر 1344 در روزهای گرم تابستان که بوی عطرانباو یاسمین گل میناب را عطرآگین کرده بود به دنیا آمد. 

هنوز دوران کودکی کریمداد تمام نشده بود که پدرش محمد که سقای آبادی لقب گرفته بود را و در حدود 15 سالگی مادرش که مشوق و مخاطب خاص نمایش هایش بود، از دست داد. 

او در مدت زندگی هنری‌اش درگروه پتروک به کارگردانی و سرپرستی زنده یاد ابراهیم زارعی در نمایش‌هایی چون غسالخانه، مرگ به شیطان بزرگ آمریکا، خون سبز، طلایه قدیم و... ایفای نقش نمود. 

وی که به برکت حضورش در نمایش‌های ارزشی، درک بسیار بالایی از انقلاب و ارزش‌های آن کسب کرده بود. مصمم به حضور درجبهه شد تا این هنرنمایی به اوج خود برسد،بالاخره در دهمین روز از فروردین ماه 1363 قلم به دست شد و وصیت نامه خود را نوشت و موقت با صحنه تئاتر خداحافظی کرد و از طریق کمیته انقلاب اسلامی جزیره قشم عازم جبهه شد. 

ماهیگیر در این روزگاران در منطقه جنگی قصر شیرین به دفاع از کیان ایران اسلامی پرداخت وسرانجام در 9 خردادماه سال 1363 در درگیری مستقیم با دشمن صحنه دنیا را ترک و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد و طبق وصیت نامه‌اش در بهشت زهرای میناب آرام گرفت. درقسمتی از وصیت نامه او چنین آمده است؛ اگر شهید شدم به من تبریک بگویید نه تسلیت... 

انتهای پیام/867/ ت

نظر شما