شناسهٔ خبر: 40373639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعهد دولت برای تأمین اعتبارات لازم برای افتتاح سد شفارود/ پل شفارود تا پایان سال جدید افتتاح شود

به گفته معاون رئیس‌جمهور هر مقدار اعتباری که مجریان طرح برای افتتاح سد شفارود به آن نیاز دارند توسط سازمان برنامه‌وبودجه تأمین شده و چالش و مشکلات این سد حل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت امشب، پس از بازدید از سد شفارود در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت افتتاح سد شفارود برای مردم گیلان اظهار کرد: برای افتتاح این پروژه باید وظیفه هر یک از دست‌اندرکاران ازجمله پیمانکار، مجری طرح و سازمان برنامه بودجه مشخص و مکتوب شود زیرا باید هر یک از نهادها وظیفه ماهانه و حتی هفتگی خود را برای تکمیل پروژه‌های مختلف بدانند.

وی با تأکید بر لزوم افتتاح پل شفارود تا پایان سال جدید گفت: مجریان این طرح باید روز شنبه با حضور در سازمان برنامه‌وبودجه درخواست‌های خود از این سازمان برای افتتاح سد شفارود را اعلام کنند تا بتوانیم اقدامات مؤثر را در این خصوص انجام دهیم اما باید ابتدا تعهد بدهند تا این سد را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اذعان به اینکه دولت از هیچ کمکی در خصوص تأمین اعتبار برای پروژه‌های قابل بهره‌برداری دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: افتتاح سد شفارود برای مردم این منطقه و گیلان بسیار حائز اهمیت است لذا هر مقدار اعتباری که مجریان این طرح برای افتتاح به آن نیاز دارند سازمان برنامه‌وبودجه آن را تأمین کرده و چالش و مشکلات این سد را حل می‌کند لذا باید فهرستی از تعهدات مجریان طرح و سازمان برنامه بودجه تهیه شود.

نوبخت با اشاره به شناسایی پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جدید بیان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه فهرستی را از پروژه‌های قابل بهره‌برداری تهیه‌کرده و متناسب با زمان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و برای نخستین بار با اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی در تلاشیم این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی از اختصاص ۸۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در کشور خبر داد و گفت: سازمان برنامه‌وبودجه خود را برای تکمیل پروژه‌های قابل بهره‌برداری تجهیز کرده و ۸۰ هزار میلیارد تومان را به این پروژه‌ها اختصاص خواهد داد زیرا افتتاح این پروژه‌ها باعث پیشرفت کشور می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه افتتاح آزادراه تهران-شمال یک پروژه عظیم در کشور است، گفت: افتتاح این آزادراه ۲۵ سال به طول انجامید اما بنیاد مستضعفان که شریک سازمان برنامه‌وبودجه برای تکمیل این جاده است با دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان توانست با همکاری دولت این پروژه بزرگ را ظرف مدت چند ماه و در دهه فجر به بهره‌برداری برساند.

نوبخت لازمه افتتاح پروژه‌های بزرگ را انجام تعهد دو طرف برای تکمیل سریع آن پروژه دانست و افزود: در اوج کرونا و در تاریخ ۲۸ اسفند آزادراه همت به کرج و ۱۳۲ کیلومتر آزادراه میانه به بستان‌آباد و‌ همچنین سال گذشته راه این گیلان به بهره‌برداری رسید زیرا تعهدهای لازم در این خصوص اندیشیده شده بود.

وی با اشاره به تکمیل ۷۳۰ کیلومتر راه این چابهار به زاهدان بیان کرد: بنده به همراه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به محل پروژه رفته و یک تفاهم‌نامه میان این قرارگاه، سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه امضاشده و محقق شد ۵۰۰ کیلومتر از این طرح تا اسفند و مابقی تا پایان سال جدید به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظر شما