شناسهٔ خبر: 40373054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی تاکنون در ۲۲ استان کشور دایر شده است

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت غافل شویم، گفت: ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی تاکنون در ۲۲ استان کشور از جمله خراسان رضوی دایر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، امیرعلی حمیدیه در نشست شورای استانی ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی خراسان رضوی، اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی تاکنون در ۲۲ استان کشور از جمله خراسان رضوی دایر شده و این استان با ۶ دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های بسیارخوبی را با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مدیریت این ستاد را بر عهده دارد صورت داده است.

وی افزود: خواسته ما در جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی که موثر در امر بهداشت و درمان بوده این است که این ایده‌ها تنها به ثبت خلاصه نشود و برای اجرایی و عملیاتی کردن آن‌ها با سازمان غذا و دارو در تعامل باشند.

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه خواستار افزایش همکاری‌های بین‌دانشگاهی در سطح استان‌ها در جهت توسعه سلول‌های بنیادی هستیم ، خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان به عنوان رئیس و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی آن استان منصوب شده‌اند و می‌خواهیم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاهی رشد و توسعه قابل توجهی در حوزه‌های علمی، فناوری، پژوهشی، بنیادی، درمانی و غیره داشته باشیم.

حمیدیه تصریح کرد: محدودیتی در انتخاب اعضای ستادهای استانی وجود ندارد و از فردی که از توانایی و ظرفیت‌ بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است بهره‌مند خواهیم شد و اینگونه نیست که تمامی اعضا فقط از دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند‌.

وی تاکید کرد: راهبری‌ها متناسب با نیاز بازار بوده و در کنار آن به شناسایی فعالان و ظرفیت‌ها به‌طور ویژه توجه شده است و در راستای توسعه راهبردی فعالیت‌های علمی از حداکثر توان و ظرفیت موجود بخش‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی بهره خواهیم برد.

برنامه‌های قابل توجهی در ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی خراسان رضوی به مرحله اجرا درآمده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های قابل توجهی در ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی خراسان رضوی به مرحله اجرا درآمده و در این مسیر حمایت‌های استاندار و رئیس ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی استان را به‌خوبی شاهد بوده‌ایم.

محسن تفقدی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی کشور در بحث سلول‌های بنیادی تبدیل شود، چنانچه حمایت لازم و کافی باشد، هرچند که در حال حاضر هم نام این استان به برکت امام هشتم(ع) در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان همچون مبارزه با ویروس کرونا به‌خوبی می‌درخشد.

انتهای پیام/ 70071/ق

نظر شما