شناسهٔ خبر: 40361250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفارت انگلیس در کره شمالی بسته شد

سفیر لندن در پیونگ‌یانگ امروز از تعطیلی موقت سفارت انگلیس در کره شمالی خبر داد و گفت تمامی دیپلمات‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی این کشور را ترک کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «کالین کروکس» سفیر انگلیس در کره شمالی امروز اعلام کرد سفارت لندن در پیونگ‌یانگ به طور موقت به دلیل محدودیت‌های شدید کرونایی تعطیل شده است و تمامی کارکنان دیپلماتیک به خانه بازگشته‌اند.

او در صفحه توئیتر خود در این خصوص نوشت «سفارت انگلیس در پیونگ‌یانگ به طور موقت در ۲۷ مه ۲۰۲۰ بسته شده است و تمامی کارکنان دیپلماتیک در حال حاضر جمهوری خلق دموکراتیک کره را ترک کرده‌اند.»

وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای در خصوص تعطیلی سفارت این کشور اعلام کرد «محدودیت‌های اعمال شده برای ورود به این کشور (کره شمالی)، عبور و مرور کارکنان و ادامه فعالیت سفارت را غیرممکن ساخته است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: انگلیس روابط دیپلماتیک خود را با کره شمالی حفظ خواهد کرد و به دنبال آن است که هرچه سریعتر بار دیگر در پیونگ‌یانگ حضور یابد.

پایگاه خبری «ان کی» سئول که اخبار کره شمالی را رصد می‌کند به نقل از منابع ناشناس گزارش داد دیپلمات‌های انگلیس به دلیل نبود پرواز در پی شیوع کرونا، زمینی از مرز چین عبور کرده و وارد این کشور شدند.

علیرغم آنکه تاکنون کره شمالی هیچ‌گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی نکرده، اما تقریبا تمامی سفر‌های خارجی را ممنوع اعلام کرده و شهروندان خارجی را هفته‌ها در قرنطینه نگه می‌دارد.

در ماه مارس سال جاری میلادی، چندین کشور از جمله آلمان و فرانسه نمایندگان خود را از کره شمالی خارج کردند و دفاتر نمایندگی خود را در این کشور بستند.

«جواخیم برگستروم» سفیر سوئد در کره شمالی که در میان آن دسته از دیپلمات‌های خارجی است که همچنان در پیونگ‌یانگ حضور دارند، امروز در پیامی توییتری اعلام کرد که «یک روز کاری جدید در شهر آغاز شده است».

انتهای پیام/

نظر شما