شناسهٔ خبر: 40357878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در قدس نماز خواهیم خواند؛

خشم صهيونيست‌ها و حاميانشان از تصوير سايت مقام معظم رهبري

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- تصویر منتشر شده در پایگاه اینترنتی حضرت آیت الله خامنه ای، از نماز جماعت پس از آزادسازی قدس به امامت سید حسن نصر الله، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.
به گزارش خبرگزاری آریا، تصویری منتشر شده در پایگاه اینترنتی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از نماز جماعت پس از آزادسازی قدس به امامت سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، باعث خشم صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها شده است و آنان کوشیده اند افکار عمومی را از پیام‌های این تصویر منحرف کنند و به مسائل حاشیه‌ای مد نظر آنان متمرکز کنند.
روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود با اعلام این مطلب در گزارشی به قلم خالد الجیوسی از امان نوشت جمهوری اسلامی ایران در کنار جنگ الکترونیکی سایبری اش به شماری از زیرساخت‌های اسرائیل و نفوذ به آن‌ها و گذاشتن پیام‌های تهدید و پایان دولت عبری و نیز در کنار سخنان آقای سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران که اسرائیل را به غده سرطانی تشبیه کرد که باید در جنگی مقدس ریشه کن شود، به جنگ روانی و کلامی خود نیز علیه دولت اشغالگر اسرائیل ادامه می‌دهد و پایگاه (آیت الله) خامنه‌ای تصویری در سایتش با عنوان «در قدس نماز خواهیم خواند» منتشر کرد.
در این تصویر که در پایگاه فارسی زبان ایشان منتشر شد، شماری از فرماندهان محور مقاومت با جایگاه‌های مختلفی که دارند و از کشور‌های مختلف هستند دیده می‌شوند که در محوطه مسجد الا قصی نماز می‌خوانند و پشت سر آن‌ها نیز قبة الصخره که یکی از بخش‌های مسجد الاقصی است به چشم می‌خورد.
آنچه در این تصویر قابل تأمل است، پیش نمازی سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان است و در کنارشان اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس فلسطین و محمد احمد حسین مفتی دیار فلسطین و در سمت راستش نیز عیسی قاسم روحانی شیعی بحرینی دیده می‌شود.
اما در صف دوم نمازگزازان نیز زیاد نخاله، رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نیز اسماعیل قاآنی جانشین (سپهبد شهید حاج) قاسم سلیمانی و عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن و نیز بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیده می‌شود. در این میان موضوع تأمل برانگیز آن است که فرماندهان بسیج مردمی عراق و در صدر آن‌ها ابو مهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق که در فرودگاه بغداد به همراه ژنرال سلیمانی ترور شد دیده نمی‌شوند، اما ژنرال فقید قاسم سلیمانی در نماز آزادیبخش در قالب یک ابر سفید دیده می‌شود که گویا به نمازگزاران نگاه می‌کند.
در جمع فرماندهان نمازگزار, (آیت الله) خاممنه‌ای رهبر معظم با وجود آنکه سایت ایشان این تصویر را منتشر کرده است دیده می‌شود که این خود دارای پیام‌هایی است. مفهومش آن است که ایران به همراه رهبران فلسطینی و رزمندگان فلسطینی برای آزادسازی فلسطین تلاش می‌کند و حضور این تعداد از فرماندهان مقاومت در محوطه مسجد الاقصی که بیشترشان تحت تعقیب دولت اشغالگر هستند به معنای آن است که دولت عبری شکست بسیار سختی خورده است.
این تصویر زیبا و در عین حال مایه خوشحالی که برای لحظه پس از آزادسازی فلسطین و مقدسات آن است در میان مخالفان محور مقاومت و رسانه‌ها و فضای مجازی اش جنجال برانگیز شده و صدای آنان را درآورده است و برخی از حساب‌های توئیتری تلاش کردند، نگاه‌ها را از قضیه ایمان به آزادسازی که رهبران مقاومت به آن باور دارند به یک موضوع حاشیه‌ای منحرف کنند و کوشیدند چینش رهبران مقاومت در این تصویر را زیر سؤال ببرند و بر سر جایگاه قرار گرفتن آنان جنجال آفرینی کنند و نبودن برخی هم پیمانان تهران را عیب بدانند و عیب گویی کنند و بگویند تهران به عمد جایگاه هم پیمانان را بر اساس صفوف نشان داده است.
برخی حساب‌های توئیتری علاوه بر تلاش برای جنجال آفرینی بر سر چینش فرماندهان مقاومت و اهمیت جایگاه قرار گرفتن آنان، تلاش کرده اند این تصویر را مسخره کنند و تحقق آن را به دست کسانی که آن‌ها را دنباله رو‌های مقامات توصیف کرده اند، بعید دانسته اند و چنین چیزی را در حد تخیل فرض کرده اند که در اسرائیلی‌ها در سایه عادی سازی روابط بین اسرائیل و شماری از کشور‌های عربی که این کار با رهبری برخی رسانه‌های عرب خلیج (فارس) صورت می‌گیرد، تأثیری ندارد. سریال سعودی «مخرج 7» عادی سازی روابط با «دشمن صهیونیستی برادر» را به عنوان یک دیدگاه قابل بررسی به منظور اجرای طرح‌های عادی سازی اسلامی با اسرائیل توصیف کرده است.
علاوه بر این وزارت خارجه اسرائیل نیز در مقابل این جنگ روانی به پخش صحنه‌هایی از سریال سعودی «مخرج 7»
و سریال کویتی «ام هارون» اقدام و به زبان عبری ترجمه کرده و در سایتش گذاشته است. اما سریال مصری «النهایة» که از جنگ آزادیبخش قدس در سال 2120 میلادی سخن گفته باعث خشم و اعتراض تل آویو شده است.
چینش بشار اسد رئیس جمهور سوریه در صفوف آخری تصویر آزادسازی قدس و فلسطین آنچنانکه برخی تحلیلگران می‌گویند نشانگر جایگاه او در این چینش نیست بلکه پیام ایران درباره نقش او و پشتیبانی سوریه از فرماندهان مقاومت در پشت خط مقدم است و او تنها رهبرعربی به عنوان رئیس جمهور یک کشور در بین فرماندهان جنبش‌های مقاومت قرار دارد که نصر الله و هنیه درپیشاپیش آن‌ها قرار دارند. جنبش‌های حماس و حزب الله نیز در فهرست تروریسم حتی فهرست تروریسم برخی کشور‌های عربی قرار دارند.
پیش نمازی سید حسن نصر الله در این تصویر و صدر نشینی او فقط زاییده افکار خالق این تصویر نیست بلکه این مرد صاحب اندیشه برپایی نماز در قدس پس از آزادسازی آن است. او بار‌ها در سخنرانی هایش تکرار کرده است مقاومت در حال آماده سازی همه زمینه‌ها برای روزی است که همگی در آن نماز خواهیم خواند، اما درباره میزان تحقق این پیش گویی او یا تحقق نیافتنش باید گفت این بسته به اراده خداوند است، اما نیت جهاد همچنانکه هوادارانش و توده‌های مقاومت معتقدند وجود دارد و این بر خلاف صحنه عادی سازی عربی به واسطه کشور‌هایی است که خودشان را میانه رو می‌دانند.
تصویر دیگری سایت (آیت الله خامنه‌ای) منتشر کرده که نشانگر جشن مردمی پس از آزادسازی قدس در اطراف مسجد الاقصی است و مردم در آن پرچم‌های فلسطین و جنبش‌های مقاومت را بلند کرده اند و بر روی این تصویر به زبان انگلیسی نوشته شده است «فلسطین آزاد خواهد شد».

نظر شما