شناسهٔ خبر: 40354687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور:

ذخایر خون کشور در حد قابل قبول است

پیمان عشقی گفت: با وجود کاهش اهدای خون اما ذخایر خون کشور در حال حاضر در حد قابل قبولی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در حاشیه بهره برداری از ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود گفت: با وجود کاهش اهدای خون، اما هیچ وقت دچار بحران نشدیم و ذخایر خونی کشور در حد قابل قبول است.

او با بیان اینکه در ۱۷ پایگاه انتقال خون در کشور کار اهدای پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونا انجام می‌شود افزود: امکان افزایش این پایگاه‌ها در ۳۱ استان وجود دارد و دستگاه نیز به اندازه کافی موجود است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهمیت پلاسما در درمان سرطان‌ها و بیماری‌ها گفت: کسانی که یک ماه از درمان کرونای آن‌ها می‌گذرد حتماً برای اهدای پلاسمای خون به مراکز انتقال خون مراجعه و در درمان این بیماری کمک کنند.

عشقی با بیان اینکه پلاسمای خون افراد برای تبدیل به دارو به پالایشگاه‌های خارج از کشور ارسال می‌شود بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند خون کامل و سایر اجزای آن مانند پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز را اهدا کند تا نیاز کشور در این زمینه برطرف شود.

او گفت: ایران از معدود کشور‌های آسیایی است که اهدای خون به طور صددرصد و بدون هیچ چشم داشت انجام می‌شود و ۶۰ درصد اهداکننده‌های خون به صورت مستمر در کشور سالانه خون اهدا می‌کنند.

انتهای پیام / ر

نظر شما