شناسهٔ خبر: 40353717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم افزایش آگاهی شهروندان در رابطه با کم کاری تیروئید

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول گفت: کم‌کاری مادرزادی تیروئید یکی از علل مهم قابل پیشگیری عقب افتادگی ذهنی در نوزادان است که باید به آن توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محسن صادقی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول در نشست هم اندیشی گرامیداشت هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید گفت: کم‌کاری مادرزادی تیروئید یکی از علل مهم قابل پیشگیری عقب افتادگی ذهنی در نوزادان است، لذا با عنایت به اهمیت موضوع ۴ لغایت ۱۰ خرداد ماه به منظور افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری تیروئید، عوارض، راه‌های پیشگیری و درمان آن، به عنوان هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید معرفی شده است.

در ادامه این نشست زینب شریفی کارشناس بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: با انجام برنامه کشوری غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان، تشخیص به هنگام و درمان مناسب مبتلایان، این بیماری به طرز چشمگیری بهبود یافته است، اما بدون درمان و یا درمان دیررس و یا نامناسب، عقب‌ماندگی ذهنی و عوارض دیگر بیماری اجتناب‌ناپذیر است.

او بیان کرد: آموزش همگانی و مداوم جامعه، به ویژه مادران باردار و کلیه کارکنان درگیر در اجرای برنامه، برای پوشش‌دهی قابل قبول غربالگری کم‌کاری مادرزادی تیروئید بسیار مهم است.

انتهای پیام/ ن

نظر شما