شناسهٔ خبر: 40351446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار میانه بر ضرورت رفع خلاء های آموزش مجازی تاکید کرد

تبریز- ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور ایمن دانش آموزان در مدارس ، گفت: باید خلاء های آموزش مجازی رفع شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه میانه ضمن قدردانی از تلاشهای اعضاء شورا و فرهنگیان شهرستان گفت با توجه به تغییر رویکرد آموزش رسمی با شیوع ویروس کرونا ، مجاهدان آموزشی در کنار مدافعان سلامت در راستای تداوم آموزش تلاش کردند.

 فرماندار ویژه آموزش مجازی را بهترین روش برای تداوم آموزش در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اضطراری مدارس عنوان کرد و افزود: فرهنگیان با تلاشهای شبانه روزی در این ایام با شعار "مدارس تعطیل هستند ولی آموزش تعطیل نمی شود" از طرق مختلف از عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کردند که این مساله برای مسئولین و خانواده ها ملموس بود ولی باید خلاء های آموزش در این شرایط احصا شده و رفع شود.

فرماندار ویژه میانه ضمن تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم در راستای پروژه مهر و ایجاد فضای ایمن برای برگزاری امتحانات و حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش مناطق برای آموزش مدیران مدارس و نظارت بر آنها ضروری است.

مشایخی با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا و تاکید بر تطبیق زندگی روزمره با این شرایط ، گفت با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه ها به عنوان مراکز پرتجمع و شیوع این بیماری شناخته شده اند پیشگیری و ضدعفونی مستمر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  بهترین راه برای ادامه رویکرد آموزش در این مراکز است.

فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به حضور معلمان فن یار جهادگر در مناطق روستایی و ادامه آموزش برای دانش آموزان روستاهای دورافتاده ضمن تاکید بر پوشش تحصیلی همگانی همراه با عدالت آموزشی از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان از  اینترنت خبر داد و گفت: مناطق شوراهای آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و تولید محتوا برنامه ریزی کنند.

در پایان این نشست از تلاشهای روسای آموزش و پرورش مناطق شهرستان در راستای تداوم آموزش به طرق مختلف مجازی ، توزیع درسنامه و غیره با اهدای لوح قدردانی شد.

نظر شما