شناسهٔ خبر: 40351440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

اجتماعی‌کردن مبارزه راهکار اساسی مقابله با اعتیاد در جامعه است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر و فعال‌کردن سازمان‌های مردم نهاد از راهکارهای اساسی مقابله با بلای خانمان‌سوز اعتیاد در جامعه است.

صاحب‌خبر -

علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان‌غربی افزود: با اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، مردم نسبت به موضوع حساس شده و نقش اساسی را در مقابله و مبارزه با این پدرده شوم اجتماعی ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی هر جامعه ای است و برای مبارزه، درمان و همچنین پیشگیری از این بلای خانمان سوز، بعد از انقلاب اقدامات خوبی صورت گرفته که در این خصوص پیشگیری بهترین راه برای مقابله با این آسیب اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر، اقدامات فرهنگی موثر و ضروری است، از متولیان و دستگاه‌های فرهنگی خواست تا اولویت کاری خود را در این خصوص و برای مبارزه با این پدیده خانمان سوز طراحی و برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ مرزی بودن بیشتر در معرض این آسیب قرار دارد، اظهار داشت: با وجود تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی همچنان در معرض خطر این آسیب هستیم و باید برای مبارزه با این امر بیش از پیش تلاش کرده و از پتانسیل و توان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی بهره بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بر آموزش و افزایش آگاهی‌های مردم در خصوص پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در این خصوص طرح یاریگران زندگی اجرا می‌شود و ضروری است آموزش و پرورش در این خصوص و برای آموزش بیشتر برنامه ریزی کند.

به گزارش ایرنا، مواد مخدر و اعتیاد همچنان مهمترین آسیب اجتماعی در حال حاضر در دنیاست که بسیاری از آسیب های دیگر را نیز شامل می شود.

نظر شما