شناسهٔ خبر: 40333871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌و‌گو|

منتخب مردم تهران: مجلس یازدهم بودجه سال ۹۹ را اصلاح می‌کند

خبرگزاری میزان- منتخب مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در مجلس یازدهم با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ اداره کشور در نیمه دوم سال را دچار مشکل خواهد کرد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات در مجلس یازدهم اصلاح بودجه سال ۹۹ خواهد بود که با کسری بسیار زیادی مواجه است.

صاحب‌خبر -

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌و‌گو با خبرنگار میزان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مهمترین اقدامات زیر بنایی و مصداقی مجلس یازدهم جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم چه خواهد بود؟ گفت: یکی از مهمترین اقدامات در مجلس یازدهم اصلاح بودجه سال ۹۹ خواهد بود که با کسری بسیار زیادی مواجه است.

وی افزود: بدون شک این بودجه اداره کشور در نیمه دوم سال را دچار مشکل خواهد کرد.

منتخب مجلس یازدهم تصریح کرد: حتی این مسئله مورد تاکید رییس سازمان برنامه و بودجه هم بوده و وی در این رابطه دست یاری به سوی مجلس یازدهم دراز کرده است.

منتخب مردم «تهران، ری‌، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تقویت بعد نظارتی مجلس تصریح کرد: اگر مجلس بخواهد به رأس امور بازگردد باید جنبه نظارتی خود را تقویت کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: قوه مقننه طبق قانون اساسی حاکم بر قوای دیگر است چراکه ریل گذار و سوزن بان فعالیت آنهاست. این نسبت باید با برادری همراه باشد، اما دو قوه دیگر باید توجه داشته باشند که مجلس برادر بزرگتر آنهاست.

شریعتی تاکید کرد: در حال حاضر از حدود ۱۹ هزار حکم قانونی بررسی شده در طرح تنقیح قوانین در مجلس دهم بیش از یک سوم آن‌ها باطل و غیرقابل اعتنا تشخیص داده شده است و همچنان این روند نیاز به تکمیل دارد لذا این مسئله نشان می‌دهد بعد نظارتی مجلس درباره مصوبات باید تقویت شود.

منتخب مردم «تهران، ری‌، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» اظهارداشت: از طرف دیگر نظارت مجلس بر فرآیند‌های داخلی و رفتار‌های نمایندگان نیز باید متحول شود تا نمایندگان با عزت نفس بالا و بدور از حواشی به انجام وظیفه بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما