شناسهٔ خبر: 40332377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

در پی شکایت احتمالی لیگ برتر از شبکه beoutQ، خرید باشگاه نیوکاسل توسط محمد بن سلمان می تواند لغو شود

نوید معصومی

عربستان سعودی در ماه های اخیر تلاش کرده تا ارتباط خود را با شبکه beoutQ مخفی کند اما به نظر می رسد این کار بی نتیجه است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - شایعات زیادی مورد خرید باشگاه نیوکاسل توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با رقم 300 میلیون پوند به گوش می رسد اما در حال حاضر گفته می شود که شاید قوانین جدید مانع این امر شود.

به گزارش گاردین، محمد بن سلمان و کشور عربستان سعودی مالک شبکه تلویزیونی beoutQ هستند. این شبکه اخیر جنجال های زیادی را به وجود آورده بود زیرا بدون خرید حق پخش تلویزیونی رقابت های لیگ های مختلف اروپایی، بازی ها را پخش کرده است.  WTO یا سازمان تجارت جهانی که ناظر بر اموری مانند کپی رایت است، بخشنامه 130 صفحه ای جدید خود را در اواسط ماه آینده میلادی منتشر خواهد کرد و گفته می شود طبق این اساسنامه، مالک شبکه هایی که حق پخش تلویزیونی را رعایت نکرده اند، نمی توانند در فوتبال فعالیت رسمی داشته باشند. انتظار می رود پس از انتشار اساسنامه جدید، حتی لیگ برتر انگلیس از شبکه beoutQ و عربستان سعودی شکایت کند. 

این شرایط باعث می شود خرید احتمالی باشگاه نیوکاسل از سوی محمد بن سلمان در هاله ای از ابهام بماند. اخیرا حتی خاویر تباس، رئیس لالیگا نیز از لیگ برتر خواسته بود در فروش نیوکاسل به محمد بن سلمان، مشکلات به وجود آمده توسط شبکه beoutQ مد نظر قرار گرفته شود. 

نظر شما