شناسهٔ خبر: 40330893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میراث فرهنگی البرز با مشارکت تشکل ها متحول می شود

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که طبق برنامه زمانبندی شده بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان با مشارکت تشکل و انجمن های مردم نهاد متحول می شود.

صاحب‌خبر -

فریدون محمدی عصر  سه شنبه در نشستی که  با حضور جمعی از اعضای  تشکل ها ، انجمن های صنفی و مدیران موسسات  گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی البرز برگزار شد، اظهار داشت:

در واقع تشکل های مردم نهاد و سرمایه گذاران بخش خصوصی موتور محرک در تحول میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بوده و از این ظرفیت ها در استان البرز به خوبی استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت :  ۲ برنامه  چهارساله و کوتاه مدت یکساله برای تحرک بخشی به ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز پیش بینی شده که با اتخاذ این برنامه ها تحول اساسی در این بخش به عمل می آید.

محمدی با قدردانی از همکاری شهرداری کرج در توسعه و احیای فضای سبز کاخ تاریخی مروارید مهرشهر بیان داشت: شهرداری ها می توانند نقش مهمی در قالب همکاری های بین بخشی با میراث فرهنگی البرز داشته باشند.

وی تاکید کرد که استان البرز باید از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود ، گفت: داشتن موزه های مختلف، تبدیل آژانس های گردشگری از خرده فروشی به عمده فروشی از جمله برنامه های آتی خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی استان البرز با تاکید بر اهمیت خارج شدن آژانس های گردشگری البرز از زیر سایه تهران عنوان کرد: انجمن ها و تشکل های گردشگری فعال در استان البرز باید تقویت شوند و بخش خصوصی در این حوزه پای کار بیایند و تاسیسات زیادی اقامتی و گردشگری از جمله هتل ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در حوزه بوم گردی ادامه داد: از نماینده منتخب  مردم شهرستان های  ساوحبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی درخواست کرده ایم که  در خصوص مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در محدوده سد طالقان را پیگیری لازم را داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه ها در میراث فرهنگی البرز تلاش برای تبدیل جاده کرج- چالوس از محور عبوری به مقصد گردشگری بیان داشت: در حوزه صنایع دستی نیز به دنبال ایجاد یک بازارچه صنایع دستی در هر شهر استان البرز هستیم تا به اهداف سال جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست یابیم.

وی با اشاره به قدمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در البرز ادامه داد: البرز اشیاء تاریخی و با ارزش زیادی دارد که می تواند عاملی برای ایجاد بزرگترین موزه باستان شناسی در این استان باشد، باید در این خصوص اطلاع رسانی کنیم تا گردشگران ظرفیت های البرز را بشناسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان البرز با تاکید بر اینکه پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام به مقصد شهرهای اهواز، کیش و مشهد نیز قرار است به زودی از سر گرفته شود، افزود: این مهم  ظرفیت بالایی برای البرز است، در جلسه کارگروه گردشگری استان نیز باید تصمیمات جدی برای رونق حوزه گردگشگری البرز اتخاذ شود.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است که ۲۷۲ اثر آنها تاکنون در دفاتر ملی ثبت شده است.

نظر شما