شناسهٔ خبر: 40330001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس منابع طبیعی شاهرود:

طرح «۹ در ۹۹» منابع طبیعی در شاهرود اجرا می‌شود

شاهرود- رئیس منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه فعالیت‌های ۹ گانه منابع طبیعی برای این شهرستان در دستور کار است، گفت: طرح «۹ در ۹۹» منابع طبیعی در این شهرستان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۹ برنامه راهبردی به نام طرح «۹ در ۹۹» در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد، ابراز داشت: طرح «۹ در ۹۹» منابع طبیعی در شاهرود اجرا می‌شود که باید گفت این فعالیت‌ها طی سال گذشته نیز با موفقیت انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه سیاست‌های ابلاغی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان اجرای طرح «۹ در ۹۹» است، افزود: فعالیت‌های ۹‌گانه جهش قابل توجهی در عرصه‌های منابع طبیعی به دنبال دارد.

رئیس منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان انجام‌گرفته است، ابراز داشت: خوشبختانه طی سال گذشته توانستیم به اکثر برنامه‌های تدوین‌شده خود دست پیداکرده و همگی آنان را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: احیای پوشش گیاهی، کاداستر اراضی ملی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، مدیریت و شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی؛ مرتعی و توسعه دولت الکترونیک و هم‌چنین چهار طرح محوری آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های کشور از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در تمامی حوزه‌های شهرستان از هم‌اکنون اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف سازمان برای سال‌جاری آغازشده است که امیدواریم طی سال جهش تولید بتوانیم با تولید گیاهان دارویی، زراعت چوب و جنگل‌کاری‌های چند منظوره و غیره، کارنامه درخشانی برای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رقم بزنیم.

نظر شما