شناسهٔ خبر: 40324962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار ایلام| اعتبارات عمرانی به مناطق محروم اختصاص می یابد

دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام‌، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان ایلام گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

اولویت اختصاص اعتبارات به مناطق محروم است

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای برنامه ریزی استان به اختصاص اعتبارات عمرانی به مناطق محروم استان اشاره و اظهار داشت: اولویت‌های اختصاص اعتبارات محرومیت مناطق است.

استاندار ایلام گفت: اگرچه منابع درآمدی ما چون نفت و مالیات کم شده است اما لازم است در اختصاص منابع اولویت بندی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:مواظب باشیم در این شرایط بودجه را با ریز کردن هدر ندهیم بلکه با اولویت بندی آن دسته از پروژه هایی که پیشرفت بالایی داشته اند ولو اینکه محدود به دو یا سه پروژه مهم شوند در دستور کار قرار گیرند.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به شهرستان هلیلان به عنوان یک شهرستان تازه تاسیس ومحروم در تخصیص اعتبارات شد و گفت: یکی از اولویت های اختصاص اعتبارات محرومیت مناطق است و از آنجا که هلیلان محروم ترین منطقه استان است بایست سهم محرومیت این منطقه در توزیع اعتبارات لحاظ شود.

سلیمانی دشتکی سپس خواستار بکارگیری کمک بنیادها و نهادهای مختلف در امورات استان شد و عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص پیش آمده مدیران تلاش کنند از ظرفیت نهادها و بنیادها برای جذب اعتبارات کمک بگیرند.

وی مدیر قوی را مدیری عنوان کرد که در جذب اعتبارات خارج از استانی چون اعتبارات ملی و کمک نهادها و بنیادها قوی عمل کند.

وی افزود: هر مدیری در هر رده ای هر جا که راه دارد از هر منابعی کمک بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان ضمن گله مندی از عدم دفاع برخی مدیران از عملکرد دولت و دستگاه متبوع خود گفت: برخی از مدیران ما زحمت می کشند اما بلد نیستند گزارش بدهند و این یک ضعف است و باید برای پاسخگویی و ارائه گزارشات به مردم و سازمان بالادستی اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به دیدار مدیرعامل بنیاد علوی و معاون بنیاد مستضعفان کشور گفت: امروز در نشست با معاون بنیاد مستضعفان کشور مقرر شد در یک تفاهم نامه سه جانبه ما بین بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری، شهرستان هلیلان به موازات شهرستان ملکشاهی تحت پوشش محرومیت زدایی قرار گیرد.

 نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام در دهلران تولید می‌شود

عباس احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران به رسانه‌ها گفت: شهرستان دهلران با دارا بودن بیش از 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام را تولید می کند،

وی افزود: این شهرستان تنها تولید گندم آن سالانه بیش از 150 هزار تن می‌رسد که نقش سیار مهمی در بحث تأمین گندم استان دارد.

احمدی گفت: تنوع کشت کشاورزی در شهرستان دهلران از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار ما قرار گرفته است.

پرداخت650 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام 

حبیب الله محبی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت پرداخت650 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلامی خبر و اظهار داشت: تاکنون 13 هزار و 823 پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان 10 هزار و 877 مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان نیز گفت: تاکنون 2 هزا و 156مورد آواربرداری، 2 هزار و 127 مورد پی کنی ساختمان، 2 هزار و 109 مورد اجرای فونداسیون، 98 مورد اجرای اسکلت بندی، هزار و 768 مورد دیوار چینی و هزار و 375 مورد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

انتهای پیام/180/ ع

نظر شما