شناسهٔ خبر: 40318940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حمله سایبری به مراکز تحقیقاتی تولید واکسن کرونا

حملات سایبری مشابهی به مراکز تحقیقاتی در خصوص واکسن کرونا از جمله در آمریکا و انگلیس صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حمله سایبری به صد‌ها وب‌سایت این رژیم در هفته گذشته مراکز تحقیقاتی درباره ویروس کرونا نیز مورد حمله قرار گرفتند. بنا بر اعلام این رسانه، این حملات با هدف سرقت اطلاعات صورت نگرفته و تنها هدف هکر‌ها از میان بردن اطلاعات بوده است.

اخبار بین الملل-حملات سایبری مشابهی به مراکز تحقیقاتی در خصوص واکسن کرونا از جمله در آمریکا و انگلیس صورت گرفته است که برخی از آن‌ها را به روسیه و چین نسبت داده‌اند.

صبح پنجشنبه گذشته، صد‌ها وب‌سایت صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفتند و صفحات اصلی آن‌ها با یک فیلم و پیام ضد صهیونیستی به زبان عبری و انگلیسی جایگزین شد: «شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل از مدت‌ها پیش آغاز شده است.»

لوتم فینکلشتاین، رئیس گروه اطلاعات سایبری در شرکت فن‌آوری‌های نرم‌افزاری، گفت با آغاز روز قدس، هکر‌های جهان اسلام - از جمله در ترکیه، آفریقای شمالی و نوار غزه – فعالیت خود را برای سازماندهی حملات سایبری به سایت‌های صهیونیستی آغاز کردند.

بر اساس اعلام شرکت فن‌آوری‌های نرم‌افزاری، عصر همان روز پنجشنبه مشخص شد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران در پشت این حملات بوده است به دست نیامد و به گفته این شرکت مشخص شد تمامی حملات از سوی ۹ هکری که از آوریل تاکنون دست به حملات سایبری می‌زنند و پروفایل آن‌ها ظاهرا مربوط به ترکیه، شمال آفریقا و نوار غزه است، انجام می‌شود.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد کارخانه‌های اسرائیل عصر چهارشنبه از دومین حمله سایبری به وب سایت‌های خود خبر دادند. هکر‌ها تهدید کرده بودند درصورتی که که ده‌ها هزار دلار به آن‌ها داده نشود خطوط تولید را متوقف خواهند ساخت. بعد از این ماجرا، اتحادیه تولید کنندگان اسرائیل مرکزی برای کمک به کارخانه‌های متضرر افتتاح کرد. هنوز مشخص نیست که حمله دوم نیز از سوی همین گروه بوده است یا خیر.

 

نظر شما