شناسهٔ خبر: 40318563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجلس قوی، رئیس قوی می‌خواهد که با رأی بالای نمایندگان محقق می‌شود

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه برای تشکیل مجلسی قوی نیازمند هیأت رئیسه قوی هستیم، گفت: هرچقدر میزان رأی اعضای هیات رئیسه جدید مجلس بیشتر باشد انسجام و همدلی بیشتر مجلس را نشان خواهد داد.

صاحب‌خبر -

فاطمه قاسم پور منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای داشتن مجلس قوی باید نماینده‌های قوی و در تراز انقلاب در کنار هیأت رئیسه قدرتمند و توانمند داشته باشیم.

وی انتخاب هیأت رئیسه قوی  را شرط لازم موفقیت مجلس دانست و ادامه داد: بواسطه این حضور قوی می‌توانیم راهبری خوبی را در مجلس پیش‌رو شاهد باشیم.

منتخب مردم تهران در خصوص معیارهای مورد نظر برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه توانمند در مجلس پیش‌رو، معتقد است: سه معیار اساسی در انتخاب رئیس مجلس جدید باید وجود داشته باشد که روحیه جهادی و باید دارای سابقه مدیریتی در حوزه های کلان و توانایی ایجاد تحول از موارد مهم و اساسی است و در آخر نیز باید شناخت خوبی را از ساختارها و نهادهای مختلف در کشور و مسائل کلان و اساسی داشته باشد.

قاسم پور با بیان اینکه دبیران و نواب رئیس نیز باید دارای شرایط و معیارهای یادشده باشند، افزود: با شناختی که از قاطبه مجلس جدید دارم قطعاً امیدوار هستم نمایندگان هیأت رئیسه‌ای را انتخاب می‌کنند که دارای شرایط فوق باشند.

وی در پاسخ به تأثیرات میزان آرا رئیس مجلس جدید نیز گفت: قرار شده است که ابتدا رئیس مجلس در فراکسیون انتخاب شود و بعد از قطعی شدن رئیس جدید در فراکسیون، انتخاب وی به صحن بیاد که در این صورت حتماً شاهد انتخاب رئیس مجلسی با آرا قاطع نمایندگان خواهیم بود که این میزان رأی بالا، نقش بسزایی در انسجام مجلس آتی خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س

نظر شما