شناسهٔ خبر: 40316784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

مقاومت سرانجام قدس را آزاد خواهد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سید هاشم صفی الدین تاکید کرد مقاومت سرانجام بر رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد و قدس را آزاد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه العهد، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با شبکه العهد، به مناسبت بیستمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دو دشمنی هستند که جز زبان زور نمی‌فهمند، گفت: با گذشت 20 سال از پیروزی سال دو هزار، همواره باید به یاد داشته باشیم که اگر فداکاری شهیدان، مجاهدان، اسیران، مبارزان و اگر فداکاری حامیان مقاومت نبود، هرگز نمی‌توانستیم این عزت و کرامت را به دست آوریم. امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که ایمان و توکل خودمان به خداوند را تقویت کنیم و به هویت دینی، فرهنگی و مقاومت پایبند بمانیم و به حرکت در این مسیر ادامه دهیم، زیرا آنچه در انتظار ماست، بسیار بزرگتر و عظیم‌تر از چیزی است که به دست آوردیم. اگر پیروزی سال دو هزار، یک پیروزی تاریخی و بسیار بزرگ بود، من بر اساس منطق اعتماد، ایمان و توکل به خداوند می‌گویم مقاومت ما پیروزی‌های بیشتری به دست خواهد آورد که بزرگتر از پیروزی است که در ماه مه سال 2000 به دست آمد. به شرط آنکه به ایستادگی در این مسیر ادامه دهیم و پیام پیروزی ماه مه هم تاکید بر لزوم استقامت در راه مقاومت بود. همه اقدامات دشمن هر اندازه هم که بزرگتر و تاثیرگذار باشد، از بین خواهد رفت و نابود خواهد شد و به خواست خدا، همه حقوق ملت‌ها محقق خواهد شد.
صفی الدین افزود: از زمان جنگ سال 2006 تاکنون، مقاومت قویتر و با تجربه‌تر شده است و فهم و درک بهتری از ماهیت نبرد و رویارویی با دشمن اسرائیلی به دست آورده است. ما از بسیاری از نقاط قوتی که در این مدت به دست آوردیم، استفاده کردیم. در سال دو هزار ثابت کردیم که اسرائیل سست‌تر از تار عنکبوت است و در هر جنگی در آینده -که بدون شک ما برای آن تلاش نمی‌کنیم- و در برابر هر نوع تجاوزی در آینده، تلاش می‌کنیم تا حملات ما به اهدافی باشد که برای دشمن دردناکتر باشد. ما امروز آگاهی بیشتری از اهدافی داریم که برای دشمن دردناکتر است و باعث شکست آن می‌شود.
وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته ثابت شد که اسرائیل هنوز در زمینه جبهه داخلی آمادگی ندارد. اما در مقابل، آمادگی ما که بر پایه ایمان، روحیه و قدرت نیرو‌های حزب الله است، افزایش یافته است. ما امروز توجه ویژه‌ای به مبارزان در زمینه‌های مختلف داریم و به این صورت، نیرو‌های رضوان تشکیل شد که دردسری برای ارتش اسرائیل بود و کابوس‌ها و خواب‌های پریشان دشمن از نیرو‌های رضوان همچنان ادامه دارد و معتقد است این نیرو‌ها وارد شمال فلسطین اشغالی خواهند شد.
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: ما امروز به قدرت ملت‌ها بویژه قدرت ملت فلسطین و مقاومت مردمی آن و نیز ملت‌ها در جهان عرب و اسلام متکی هستیم که سرانجام روزی برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی، متحد خواهند شد. ما امید حقیقی به تحقق هدفی داریم که آن را واقع بینانه می‌دانیم و آن آزادسازی قدس است. ما معتقدیم ضربات پی در پی که دشمن اسرائیلی دریافت می‌کند، سرانجام باعث خسته شدن آن خواهد شد و اعلام خواهد کرد که نمی‌تواند در برابر موج‌های مقاومت، ایستادگی کند. هر روز مقاومت در برابر دشمن تقویت می‌شود و هر روز دشمن بیش از پیش احساس ضعف می‌کند. سرانجام به زمانی خواهیم رسید که از یک سو اسرائیلی‌ها احساس عجز خواهند کرد و از سوی دیگر، ملت‌ها برای مقاومت پا پیش خواهند گذاشت. امروز ده‌ها و حتی صد‌ها هزار مبارز در منطقه وجود دارد. با وجود این صد‌ها هزار نفری که برای مبارزه آمادگی دارند و با توجه به دستاورد‌هایی که در گذشته به دست آمد و نیز در برابر ضعف و شکنندگی که به صورت جدی در زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی شاهد آن هستیم، سرانجام به زمان آزادسازی قدس خواهیم رسید و این موضوع قطعی است و به هیچ وجه تردیدی درباره آن نیست.
صفی الدین افزود: پیروزی‌های بزرگ را فرماندهان بزرگ رقم می‌زنند و آزادسازی سال 2000 و پیروزی سال 2006 نیز همینطور بود. سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فرمانده حاج عماد مغنیه بودند که این پیروزی‌ها را در سال 2000 و 2006 عملی کردند. حمایتی که مقاومت از نیروی قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی دریافت می‌کرد، تاثیر زیادی در آزادسازی جنوب لبنان داشت. در سال 2000، حاج عماد فرماندهی میدانی و عملیاتی و فرمانده مقاومت اسلامی بود و در تماس با همه برادران و فرماندهان بود و توانست دستیابی به پیروزی سال دو هزار را محقق کند. نمی‌توانیم درباره این دو پیروزی بزرگ سخن بگوییم، بدون آنکه به نقش این دو فرمانده بزرگ شهید اشاره کنیم.
این مسئول حزب الله گفت: دشمن اسرائیلی همواره به ابزار‌های نظامی متوسل می‌شود و با تکیه به حمایت‌های آمریکا از همه ابزار‌های سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای استفاده می‌کند. اسرائیل به تنهایی توانایی در محاصره قرار دادن مقاومت از نظر مالی و اقتصادی را ندارد و این کار را آمریکا برای خوش خدمتی به اسرائیل و نیز تامین منافع واشنگتن و استکبار در منطقه انجام می‌دهد. نمی‌توانیم بگوییم اسرائیل تهدیدات نظامی را کنار گذاشته است بلکه این تهدید همچنان ادامه دارد؛ هر چند که معتقدیم احتمال تجاوز نظامی علیه مقاومت در لبنان ضعیف است، زیرا اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند که نمی‌توانند در چنین جنگی پیروز شوند.
محاصره اقتصادی که آمریکا علیه همه محور مقاومت اعمال کرده است، نتیجه احساس ناتوانی آن‌ها در برابر این محور است که هر روز قویتر می‌شود و رشد می‌کند و موفقیت‌هایی در زمینه قدرت و آمادگی خود به دست می‌آورد. تحریم‌هایی که آمریکا علیه مقاومت و محور مقاومت اعمال می‌کند، آخرین سلاحی است که علیه این محور به کار می‌گیرد، زیرا احساس می‌کند همه گزینه‌های دیگر، بی نتیجه بوده است.
سید هاشم صفی الدین در پایان خاطر نشان کرد: مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی از همان آغاز تاکنون در گزینه ها، منطق، مسیر، شیوه‌ها و اهداف خود پایدار بوده است و اگر عده‌ای تصور می‌کنند که گذشت زمان باعث عقب نشینی یا خستگی می‌شود یا اینکه ما در خط مشی خود بازنگری خواهیم کرد، باید بداند که مسئله کاملا برعکس است و هر چه که ما در مسیر مقاومت و مقابله با دشمن اسرائیلی حرکت می‌کنیم، بیش از پیش به این باور می‌رسیم که باید موضع سرسختانه تری اتخاذ کنیم. اسرائیل و آمریکا دو دشمنی هستند که فقط زبان زور و قدرت را می‌فهمند و زمانی که ما قوی و مقتدر باشیم می‌توانیم در برابر این دشمن ایستادگی کنیم و به اهداف مان برسیم و حقوق مان را پس بگیریم. ما امروز بیش از هر زمان دیگر به آمادگی خود برای مقاومت مسلحانه باور، اعتماد و اطمینان داریم.

نظر شما